اپل آیپد پروهای جدید را معرفی کرد. نمایشگر بهینه شده، پردازنده‌ای با قدرت بیشتر و سیستم عاملی که برای اجرای موازی اپ‌ها در پنجره‌های مختلف بهینه شده، از ویژگی‌های iPad Proهای جدید اپل است. در ادامه به مرور مشخصات آیپد پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی جدید اپل می‌پردازیم.

اپل در طراحی آیپد پروهای جدید تلاش کرده که حاشیه‌ی نمایشگر باریک‌تر شود. وزن نیز کم‌تر شده است و مدل ۱۰.۵ اینچی تقریباً ۱ پوند (۴۵۴ گرم) وزن دارد. نمایشگر True Tone در آیپد پروهای جدید با گستره‌ی رنگ وسیع، بازتاب نور بسیار کم و روشنایی حداکثر ۶۰۰ شمع بر مترمربعی و نیز پشتیبانی از HDR، کیفیت بالای خود را به رخ می‌کشد. اپل حتی نرخ نوسازی نمایشگر را هم به ۱۲۰ هرتز افزایش داده که پاسخ‌گویی بهتر و حرکات روان‌تر گرافیک را به دنبال دارد. با اپل پنسل جدید که استایلوس ویژه‌ی آیپدهاست، تأخیری در حد ۲۰ میلی‌ثانیه تجربه می‌شود که رقمی عالی است و تقریباً تأخیری حس نمی‌شود.

اپل برای کاهش مصرف باتری نرخ نوسازی نمایشگر را بسته به محتوای در حال پخش متغیر در نظر گرفته است.

 اپل از پورت USB 3.0 برای تسریع انتقال فایل‌ها و همین‌طور شارژ سریع باتری استفاده کرده است. عمر باتری آیپد پروهای جدید حدود ۱۰ ساعت است.

تراشه‌ی مرکزی به کار رفته در آیپدهای جدید A10X اپل استو ۶ هسته‌ی CPU در کنار ۱۲ هسته‌ی پردازنده‌ی گرافیکی. اپل مدعی است که قدرت پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی نسل جدید آیپد پروها حدود ۳۰ و ۴۰ درصد بالاتر از نسل قبلی است.

دوربین آیپد پرو درست مثل آیفون ۷ است: دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و دوربین ۷ مگاپیکسلی سلفی. لرزش‌گیر آپتیکال در دوربین اصلی پیاده‌سازی شده است. آیپد پروهای جدید با سیستم عامل iOS 11 روانه‌ی بازار می‌شوند. در این نسخه می‌توان پنجره‌ها را جابجا یا در موقعیتی ثابت کرد و از طرفی قابلیت درگ و دراپ کردن فایل‌ها نیز پیاده‌سازی شده است و استفاده از حالت چند پنجره‌ای را ساده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های آیپدهای جدید در بخش نرم‌افزار می‌توان به اپلیکیشن مدیریت فایل Files، قابلیت انتخاب چند آیتم و کیبوردی با ابعاد کامل اشاره کرد.

قیمت آیپد پروهای جدید از ۶۵۰ دلار برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۱۰.۵ اینچی شروع می‌شود و تا ۱۱۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی ۱۲.۹ اینچی افزایش پیدا می‌کند. در صورت نیاز به مودم LTE نیز ۱۳۰ دلار به هزینه‌ها اضافه می‌شود.