کوالکام نسل جدید تکنولوژی شارژ سریع خود را با نامQuick Charge 4+  معرفی کرد. این تکنولوژی در تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ پیاده‌سازی شده است و در آینده در تراشه‌های بیشتری نیز پیاده‌سازی می‌شود. شارژ سریع با روش جدید ۱۵ درصد سریع‌تر و در عین حال با دمای ۳ درجه‌ی سانتی‌گراد پایین‌تر صورت می‌گیرد.

کوالکام سه بهینه‌سازی در تکنولوژی Quick Charge 4 انجام داده اما تفاوت ایجاد شده آن قدر زیاد نیست که نسل پنجم شارژ سریع را معرفی کند. روش Dual Charge یا شارژ دوگانه از طریق دو مسیر متفاوت برای ایمنی بیشتر در این نسل نیز وجود دارد اما قدرت آن بیشتر شده است.

تفاوت دوم Intelligent Thermal Balancing یا توازن دمایی هوشمند است که در حقیقت مسیر عبور جریان الکتریکی بالا را به صورت هوشمندانه تغییر می‌دهد تا گرمای تولید شده موجب آسیب دیدن تراشه‌ی مرکزی نشود.

سومین بهینه‌سازی Advanced Safety Feature یا قابلیت‌های پیشرفته‌ی ایمنی است که دمای گوشی و کانکتور را مانیتور می‌کند تا دما به بیش از حد ایمن نرسد.

کوالکام مدعی است که نسل جدید کوئیک چارج کهQuick Charge 4+  نامیده شده از نظر سرعت شارژ ۱۵ درصد و از نظر بازدهی شارژ ۳۰ درصد بهتر از نسل قبل است. به علاوه دما حین شارژ سریع ۳ درجه‌ی سانتی‌گراد کمتر از قبل خواهد بود.