با معرفی ۴ تلفن هوشمند کوچک برتر در سال ۲۰۱۷ با شما همراه خواهیم بود؛ امروزه اکثر کمپانی‌های بزرگ از اپل و سامسونگ تا ... بخشی از بازار هدف خود را به تولید چنین محصولاتی اختصاص داده‌اند. اگر به‌دنبال یک تلفن همراه هوشمند که سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد و در عین حال به قدری کوچک باشد که بتوان با یک دست به راحتی از آن استفاده کرد لیست تهیه شده در این مقاله را از دست ندهید.

اپل iPhone SE

لیوان بزرگ برای کسی که چای را در فنجان می‌نوشد ناخوشایند است، استفاده از تلفن‌های سایز بزرگ و فبلت‌ها نیز همین احساس را برای خیلی از کاربران ایجاد می‌کند. iPhone SE یکی از بهترین تلفن‌های همراه سایز کوچک است که توسط شرکت اپل برای دوست‌داران خود که علاقه به تلفن‌های سایز کوچک دارند ساخته شده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری 4K و عملکرد خیلی خوب نرم‌افزاری نشان دهنده این است که SE تنها از نظر سایز دچار تغییرات شده است ولی اصالت خود را حفظ کرده است.

مزیت این تلفن همراه نسبت به غول‌های اپل عمر باتری بیشتر است. اضافه بر این موارد قیمت مناسب این تلفن هوشمند را به یک انتخاب جذاب تبدیل می‌کند. شاید تنها ایرادی که بتوان از SE گرفت تکرار ظاهر قدیمی آیفون باشد. دو مدل این تلفن هوشمند را می‌توان بر اساس میزان حافظه آنها خریداری کرد، ۴۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی و ۵۰۰ دلار برای مدل ۱۲۸گیگابایتی.

Google Pixel (پیکسل گوگل)

به اندازه آیفون SE کوچک نیست، اما اگر بتوانید آن را تهیه کنید متوجه ساختار خوش‌دست آن خواهید شد؛ گوگل را دیگر باید یک تولید کننده سخت‌افزاری نیز بشمار آورد؛ خانواده پیکسل‌ها نماینده این کمپانی در بین تلفن‌های هوشمند هستند. بدنه فلزی و نسخه خام اندروید نوقا با تضمین آپدیت‌های سریع از این تلفن همراه یک رقیب بزرگ برای نامداران این عرصه ساخته است.

جمله درست درباره پیکسل این است که قطعاً یکی از بهترین‌ها است، اگر بهترین نباشد؛ آنهم بخاطر عملکرد عالی و بهره‌مندی از دوربین عکاسی خیلی خوب. این تلفن همراه نشان دهنده رویکرد گوگل برای ساخت تلفنی با بهترین ویژگی‌ها است. تنها موردی که می‌تواند آن را در برابر سایر رقبا در نقطه ضعف قرار دهد قیمت نسبتاً بالای آن است که چیزی حدود ۶۵۰ دلار می‌باشد.

Samsung Galaxy A3 – 2017

سامسونگ در گلکسی A3 که کوچک‌ترین عضو این گروه جدید است، از نمایشگر ۴.۷ اینچی با رزولوشن 720p استفاده کرده و البته تکنولوژی نمایشگر AMOLED است. تراشه‌ی مرکزی ۸ هسته‌ی کوچک و کم‌مصرف دارد، اما سرعت هسته‌ها ۱.۶ گیگاهرتز است. دوربین‌ها هم به ۱۳ و ۸ مگاپیکسل تغییر کرده‌اند؛ رم و حافظه‌ی داخلی به ترتیب ۲ و ۱۶ گیگابایت ظرفیت دارند.

این محصول برای اروپا تولید شده است اما مسلماً در خیلی از کشورهای دیگر به فروش خواهد رسید، قیمت A3 برابر با ۲۵۰ دلار است.

Xiaomi Redmi 4 Prime

یک تلفن هوشمند با قیمتی فوق‌العاده و تنها ۲۰۰ دلار؛ باتری فوق‌العاده قدرتمند 4100 میلی‌آمپرساعت و پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ این محصول را از نظر سخت‌افزاری بسیار جذاب کرده است. صفحه نمایش نسبتاً خوب و حسگر اثر انگشت برای یک تلفن همراه ارزان قیمت از نکات قابل توجه شیائومی هستند.