مشخصات گوشی‌های Xperia XZ1 و XZ1 Compact و همین‌طور اکسپریا X1‌ سونی که نسل بعدی گوشی‌های رده‌اول سونی هستند، فاش شد. اکسپریا XZ1 جانشین اکسپریا XZ‌ فعلی است و مشخصات سخت‌افزار بسیار خوبی دارد.

سونی در IFAی امسال می‌خواهد سه گوشی جدید از خانواده‌ی XZ1 معرفی کند. خانواده‌ی XZ1 جانشین خانواده‌ی XZ و محصولاتی مثل اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم است و طبعاً از نظر سخت‌افزاری عالی است.

گوشی Xperia XZ1 از تراشه‌‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ قدرت می‌گیرد و نمایشگر ۵.۲ اینچی فول‌اچ‌دی و ۴ گیگابایت رم دارد. باتری آن نیز ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. گوشی بعدی XZ1 Compact است که با همان تراشه و رم عرضه می‌شود اما نمایشگر آن ۴.۶ اینچی است و باتری آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

گوشی بعدی سونی که مشخصات آن فاش شده، اکسپریا X1 است. این گوشی رده‌اول نیست بلکه با وجود تراشه‌ی اسنپ‌‌دراگون ۶۶۰ یک میان‌رده‌ی بسیار عالی تلقی می‌شود. نمایشگر ۵ اینچی و رم ۴ گیگابایتی و باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی سه ویژگی کلیدی این گوشی است.

بنابر گزارشات در هر سه گوشی از تکنولوژی متفاوتی در بخش دوربین استفاده می‌شود که در توصیف آن عبارت «فول پیکسل پیوسته و عکاسی» آمده که معنای آن روشن نیست.