بروزرسانی جدیدی که برای اپ نت‌فلیکس منتشر شده و روی فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته، روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی که دسترسی روت داشته باشند نصب نمی‌شود! ممکن است محدودیت‌ها از این هم فراتر رفته و اپ‌های متعدد گوگل پلی روی دستگاه‌هایی با رام کاستم و یا روت‌شده نصب نشود!‌ به عبارت دیگر همه چیز باید مورد تأیید گوگل باشد.

جامعه‌ی متخصصین برنامه‌نویسی و اندروید از این اقدام گوگل تعجب کرده و ناراضی هستند. توسعه‌دهندگان از متن‌باز بودن اندروید استقبال ویژه‌ای می‌کنند اما اینکه نسخه‌ی جدید نت‌فلیکس روی گوشی‌هایی که آنلاک یا روت شده‌اند به عنوان اپ ناسازگار معرفی شده و نصب نمی‌شود، با آزادی‌های دنیای اندروید در تضاد است. البته نت‌فلیکس نصب شده روی گوشی‌های روت‌شده همچنان اجرا می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد.

در توضیحات نسخه‌ی جدید اپ تماشای ویدیوی Netflix‌ آمده است:

version 5.0 only works with devices that are certified by Google and meet all Android requirements

اشاره‌ی مستقیمی به روت نشده اما منظور از دریافت تأییدیه‌ی گوگل چیزی جز روت نبودن اندروید نیست.

خبر بدتر این است که گوگل در کنسول توسعه‌دهندگان تغییراتی اعمال کرده و در آینده‌ی نزدیک اپلیکیشن‌های بیشتری به جرگه‌ی نت‌فلیکسی‌ها می‌پیوندند. بخشی به اسم Device catalog اضافه شده و توسعه‌دهنده‌ی اپ می‌تواند در مورد اجرا شدن یا نشدن اپ خود روی دستگاه‌هایی با دسترسی روت تصمیم بگیرد. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد که گوگل با وسایل روت‌شده مقابله می‌کند.

از طرفی برخی منابع می‌گویند که گوگل با رام‌های سفارشی که طبعاً توسط توسعه‌دهندگان آزاد طراحی شده‌اند هم مخالف است و می‌خواهد گوگل پلی را برای این وسایل محدود کند.

تمام محدودیت‌های جدید گوگل با نصب مستقیم اپ‌ها و استفاده از وب‌سایت‌های دانلود اپلیکیشن دورزدنی به نظر می‌رسد اما این اقدامات گوگل موجب عصبانیت و نارضایتی حرفه‌ای‌هایی است که اندروید را به دلیل متن‌باز بودن آن می‌پسندند. هدف اصلی گوگل ممکن است افزایش امنیت محصولات اندرویدی باشد اما در حال حاضر مشکلات بروز نشدن رام گوشی‌های قدیمی بسیار پررنگ‌تر از مشکلات روت و رام‌های کاستم است.