یکی از ویژگی‌های مفید آیفون ۷ حسگر خاصی است که شدت فشار انگشت را شناسایی می‌کند و به 3D Touch یا لمس سه‌بعدی معروف است. این ویژگی مسلماً در آیفون ۸ نیز وجود دارد اما با توجه به اینکه پنل نمایشگر OLED نیست، قیمت تمام‌شده‌ی این تکنولوژی بسیار بالاست.

تاکنون شایعات بسیار زیادی در مورد آیفون ۸ یا لااقل نسخه‌ی خاص آن مجهز به نمایشگر OLED مطرح شده است. قیمت این مدل خاص از ۱۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و یکی رکوردشکنی قیمتی در تاریخ گوشی‌های اپل ثبت می‌کند. اما موضوع جالب هزینه‌ی پیاده‌سازی تکنولوژی لمس سه‌بعدی زیر پنل OLED است.

پنل OLED تفاوت‌های زیادی با LCD دارد و برای استفاده از حسگر فشار‌، تجهیزات متفاوتی لازم است. منابع چینی می‌گویند حسگر 3D Touch مستقیماً به پنل LCD متصل می‌شود اما در مورد OLED می‌بایست یک لایه‌ی مقاوم از جنس گلس به سطح رو و پشت پنل اضافه شود تا استحکام کافی را داشته باشد.

به این ترتیب هزینه‌ی تولید پنل OLED و در کنار آن تکنولوژی لمس سه‌بعدی بالاتر از حد معمول خواهد بود و حتی عنوان شده که قیمت تمام شده ۱۵۰ درصد بیشتر است! با وجود نمایشگری که ۲.۵ برابر گران‌تر است می‌توان قیمت ۱۰۰۰ دلاری و بالاتر را برای آیفون ۸ منطقی دانست.