تتوهای صوتی یا Soundwave Tattoo نوع خاصی از خالکوبی است که صدا را در برمی‌گیرد و با اسکن کردن آن به کمک گوشی می‌توان آن را شنید! بهتر است بگوییم خالکوبی صوتی. این خالکوبی‌ها توسط اپلیکیشن Skin Motion شناسایی می‌شوند و صدای نهفته درونشان پخش می‌شود.

اپلیکیشن خاصی برای اسکن کردن این خالکوبی‌های عجیب طراحی شده که Skin Motion نام دارد. کافی است از دوربین گوشی استفاده کنید و به کمک این اپ صدایی که به شکل خالکوبی روی پوست خودنمایی می‌کند را بشنوید.

موسس Soundwave Tattoos در مورد روش کار و سفارش خالکوبی‌ها می‌گوید:

کاربر می‌تواند صدایی را ضبط کرده و یا قطعه‌ی موسیقی را به کمک اپلیکیشن و یا از طریق وب‌سایت آپلود کند. ما طرح صوتی را طراحی می‌کنیم و سپس کاربر می‌تواند آن را نزد یکی از خالکوب‌ها که در شبکه‌ی هنرمندان ما عضو هستند ببرد و خالکوبی را انجام دهد. هنرمندان خالکوب می‌بایست لیسانس ما را دریافت کرده باشند و بدانند موقعیت بهینه‌ی خالکوبی و محدودیت‌ها چگونه است. پس از خالکوبی، تصویری از آن گرفته شده و آپلود می‌شود. پلتفرم ما طرح را پردازش کرده و آن را به اپلیکیشن اضافه می‌کند. زمانی که کاربر اپلیکیشن را اجرا کند و روی خالکوبی بگیرد، طرح صوتی شناخته شده و صدای آن پخش می‌شود.

به ویدیویی در مورد این تکنولوژی عجیب امروزی توجه فرمایید: