انویدیا نسخه‌ی جدید نرم‌افزار GeForce Experience را که مکمل کارت گرافیک‌های قدرتمند این کمپانی است، منتشر کرد. در نسخه‌ی ۳.۶ مثل همیشه بهینه‌سازی‌هایی برای تنظیمات گرافیکی بازی‌ها به منظور اجرای روان‌تر پیاده‌سازی شده و به علاوه از OpenGL و Vulkan که دو API قدرتمند هستند نیز پشتیبانی شده است.

در نسخه‌ی جدید جیفورس اکسپرینس که به معنی تجربه‌ی جیفورسی است، دو واسط برنامه‌نویسی وولکن و OpenGL نیز پشتیبانی شده‌اند و به عبارت دیگر می‌توان از ShadowPlay انویدیا برای ضبط کردن ویدیوی بازی‌هایی مثل Doom و Minecraft استفاده کرد. آن هم در حالتی که رزولوشن اجرای بازی 4K است و سرعت اجرا به ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد!

شدوپلی انویدیا ویدیوی بازی را به کمک قدرت سخت‌افزاری کارت گرافیک‌های این کمپانی به سرعت فشرده کرده و روی هارد ذخیره می‌کند. می‌توان ویدیوی فشرده را با وجود اینترنت سریع، استریم کرد و گیمرها را به تماشای آن در فضای وب دعوت کرد.

 

در GeForce Experience 3.6 واسطی گرافیکی برای بخش آپلود ویدیوها و اسکرین‌شات‌های بازی اضافه شده و می‌توان در یک صفحه تمام تنظیمات مربوط به استریم ویدیو بازی روی سرویس‌های YouTube و Twitch را مشاهده و کنترل کرد. در بخش گالری نیز صفحه‌ای برای مرور تاریخچه‌ی آپلودها اضافه شده و حتی می‌توان روی آیتم‌ها کلیک کرد و به سرعت محل پوشه‌ی مربوطه در ویندوز اکسپلورر نمایان می‌شود.