امروز FBI اعلام کرده که مسولین ایالات متحده‌ی آمریکا نگران فعالیت‌های کسپرسکی و ارتباط آن با سرویس‌های جاسوسی روسیه هستند. آنتی‌ویروس و مجموعه‌ی امنیتی کسپرسکی یکی از بهترین‌هاست اما آمریکایی‌ها به آن مشکوک شده‌اند.

در سراسر جهان حدود ۴۰۰ میلیون نفر از محصولات امنیتی Kaspersky استفاده می‌کنند. این کمپانی روسی در مقوله‌ی امنیت بسیار ماهر است اما در تقابل همیشگی آمریکا و روسیه، پذیرفتن تیمی زبده از کشور رقیب چندان معمول نیست. به همین جهت است که FBI می‌خواهد فعالیت‌های این کمپانی را دقیق‌تر زیر ذره‌بین قرار دهد.

Kaspersky Labs توسط Eugene Kaspersky تأسیس شده، کسی که در دانشگاهی که KGB‌ اسپانسر آن بوده تحصیل کرده و پس از پایان تحصیلات خود در ارتش روسیه مشغول به کار شده است. کسپرسکی اتهامات مختلفی که در مورد کار برای دولت روسیه و سرویس‌های جاسوسی به وی زده شده را چندین بار رد کرده است. اما از سال ۲۰۱۲ برخی مسولین اصلی کمپانی وی اخراج و جایگزین شده‌اند و افرادی منصوب شده‌اند که ارتباط بهتری با دولت روسیه دارند و همین موضوع است که موجب برانگیختن شک و شبهه‌ی آمریکایی‌ها شده است.

کسپرسکی امروز در توضیحات خود اعلام کرده که جمع‌آوری اطلاعات کاربران به صورت ناشناس صورت می‌گیرد و به علاوه کاربر می‌تواند ارسال گزارش به صورت ناشناس را نیز متوقف کند. سازمان‌ها می‌توانند شبکه‌ی امنیتی کسپرسکی را به صورت محلی (KSN) روی سیستم‌های خود نصب کنند و هیچ اطلاعاتی به سرورهای ما ارسال نشود. به علاوه کسپرسکی مجوز فعالیت خود در کشورهای مختلف را به صورت رسمی دریافت کرده و مرتباً بروز می‌کند تا مشکلی در رابطه با استانداردها و قوانین وجود نداشته باشد.