گوشی OnePlus 5 یکی از اندرویدی‌هایی است که با وجود رکوردشکنی‌های متعدد مدل قبلی یا OnePlus 3T خیلی‌ها در انتظار آن هستند. وان‌پلاس از رام بسیار بهینه و سبکی استفاده کرده که نتیجه‌ی آن رقابت مستقیم وان‌پلاس‌ها با آیفون بوده است. در ادامه به مشخصات گوشی رده‌اول بعدی وان‌پلاس می‌پردازیم.

در تست‌های سرعت محصولات اندرویدی برتر، همیشه یکی از بهترین‌ها گوشی OnePlus 3T‌ بوده است. این گوشی با ۶ گیگابایت رم در اجرای مجدد اپلیکیشن‌هایی که قبلاً اجرا شده‌اند و توسط کاربر بسته نشده‌اند بسیار سریع عمل می‌کند و دست‌کمی از آیفون‌های جدید ندارد! اغلب گوشی‌های رده‌اول اندرویدی نیز از این نظر نمی‌توانند وان‌پلاس‌ها را پشت سر بگذارند. رام مبتنی بر سایانوژن نیز عامل دیگری است که این گوشی را متمایز می‌کند. گروه سایانوژن با اعمال تغییرات کمی در اندروید خام و حذف سرویس‌های گوگلی اضافی، آن را به عنوان یکی از سبک‌ترین و سریع‌ترین رام‌ها منتشر کرده‌اند و وان‌پلاس هم به خوبی از این ویژگی مثبت استفاده کرده تا گوشی‌های خود را با کمترین اشکال و بالاترین سرعت ممکن راهی بازار کند.

در گوشی بعدی وان‌پلاس از تراشه‌یاسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده می‌شود. در سمت جلو به جای یک دوربین، دو دوربین تعبیه می‌شود. در سمت پشت هم مثل برخی اندرویدی‌های امروزی از دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

وان‌پلاس ناحیه‌ی اطراف لنز دوربین پشت را سرامیکی در نظر گرفته است. سرامیکی بودن این بخش می‌توان دریافت سیگنال را ساده کند و به علاوه سرامیک نسبت به گلس مقاوم‌تر است.

در بخش پایین گوشی USB C‌ و حفره‌ای برای میکروفون دیده می‌شود و البته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم پیش‌بینی شده است.