چگونه در ویندوز ۱۰ میکروفون را غیر فعال کنیم؟ راه‌های مختلفی برای خاموش کردن کامل میکروفون وجود دارد. ما همه روزه در بخش ۷۲۴ترفند در سایت ۷۲۴پرس به معرفی ترفند‌های کاربردی می‌پردازیم. امروز نیز مانند گذشته اقدام به معرفی یک ترفند جدید و کاربردی نموده‌ایم (روش غیرفعال کردن میکروفون در ویندوز ۱۰) با ما همراه باشید.

امنیت دیجیتال امروزه از اولویت بالایی برای کاربران حرفه‌ای برخوردار است. گاهی اوقات به دلیل سهل انگاری کاربران هکر‌ها وب‌کم و یا میکروفون کامپیوتر کاربران را هک کرده و از آن برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند و این موضوع باعث نگرانی کاربران در بخش حریم خصوصی دیجیتالی گردیده است.

البته اکثر هکر‌ها تلاش بر هک وب‌کم دارند اما برخی میکروفون رایانه‌ی شما را نیز از یاد نخواهند برد و از هر راهی برای به دست آوردن اطلاعات صوتی تصویری هدف خود را عملی می‌کنند. در این باره شما نیاز دارید در زمان‌هایی که از میکروفون کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید میکروفون خود را غیرفعال کرده و خطر لو رفتن اطلاعات خصوصی را به حداقل برسانید هر چند این روش راه مناسبی برای جلو گیری از هک‌های پیشرفته توسط هکر‌های ماهر نیست.

چگونگی غیر فعال کردن میکروفون در ویندوز ۱۰

برای غیر فعال کردن میکروفون در ویندوز ۱۰ ابتدا باید روی دکمه‌ی استارت راست کلیک کرده سپس گزینه‌ی Device manager را انتخاب کنید.

سپس در در پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Audio inputs and outputs را انتخاب کرده و سپس شما قادر به دیدن نام میکروفون خود در لیست ظاهر شده هستید. روی نام میکروفون راست کلیک کرده و گزینه‌ی disable را انتخاب کنید.

سپس در پنجره‌ی هشدار روی گزینه‌ی Yes کلیک کنید. تمام شد حال میکروفون شما غیر فعال شده و دیگر کار نمی‌کند. برای فعال کردن میکروفون نیز باید همین‌ راه را بار دیگر بپیمایید با این تفاوت که این بار آن را فعال کنید.

لازم به ذکر است که این روش در ویندوز‌های ۷ و ۸ نیز عملی است و فقط منحصر به ویندوز ۱۰ نیست.