کمپانی چینی Oppo که معمولاً گوشی‌های خوش‌قیمتی با دوربین جالب و قدرتمند می‌سازند از Oppo F3 پرده برداشت. گوشی دیگری با دوربین دوگانه آن هم به عنوان دوربین سمت جلو! در ادامه مشخصات این گوشی دو‌سیم‌کارته‌ی زیبا را مرور می‌کنیم.

برخی کمپانی‌های چینی به اهمیت دوربین گوشی بهای دوچندان می‌دهند و رزولوشن و کیفیت دوربین سلفی را متحول کرده‌اند. اپو در گوشی جدیدش یعنی Oppo F3 از دوربین سلفی دوگانه که ترکیبی از دوربین‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی با حسگرهای ۱/۳ اینچی و دیافراگم F/2.0 و F/2.4 است، استفاده کرده تا این گوشی عکاسی قدرتمند در عرصه‌ی عکاسی سلفی باشد.

F3 از نظر مشخصات بسیار شبیه به F3 Plus است به این معنی که رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی و پنل IPS فول اچ‌دی که البته قطر آن در F3 کوچک‌تر و معادل ۵.۵ اینچ است، به صورت مشترک در این دو گوشی دیده می‌شود.

باتری F3 ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و کوچک‌تر است. دوربین اصلی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است و دیافراگم نسبی F/2.2 دارد. لرزش‌گیر آپتیکال آن نیز حذف شده است. پردازنده‌ی این گوشی مثل مدل بزرگ‌تر اسنپ‌دراگون ۶۵۳ نیست بلکه از MT6759T مدیاتک استفاده شده که ضعیف‌تر است.

حسگر اثر انگشت و حسگرهای متداول، پورت USB 2.0 و وای-فای 802.11n و بلوتوث ۴.۱ نیز از دیگر مشخصات این گوشی است.