احتمالاً بسیاری از شما تا الان می‌دانید که گوگل در انتهای ماه مارس Map Maker یا سازنده نقشه را در نرم‌افزار نقشه از بین برد. به هرحال در ابتدای این هفته گزینه‌ی جدیدی در دسترس تمام کاربران پلتفرم‌های اندرویدی و iOS می باشد.این قابلیت ویرایش راهها برای جایگزین شدن به جای سازنده‌ی نقشه که در حال حاضر منسوخ شده در نظر گرفته شده ‌است.

به عقیده‌ی گوگل یکی از ویژگی‌هایی که بیشترین درخواست برای اضافه شدن به Google Maps از سازنده نقشه را داشته است، گزینه‌ی اضافه کردن و ویرایش راه‌ها است. به نظر می‌رسد که غول جست‌و‌جو این هفته اولین بخش از جریان نوسازی شده ویرایش کردن در گوگل مپس را با هدف ویرایش کردن بخش‌هایی از راه را راه‌‌‌اندازی کرد.

یادداشت‌برداری با ارزشی که از اولین راه‌اندازی گوگل مپس می‌توان انجام داد، گزینشی جدید از رابط کاربری و قابلیتی برای گزارش فوری مشکلات در بخش‌های متعدد راه در نسخه‌ی ‌دسکتاپ (برای راهنماهای محلی سطح 5) و نسخه‌ی اندروید نرم‌افزار است.

به هرحال این قابلیت در روزهای آینده به تدریج در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

به منظور ویرایش بخشی از یک راه در نرم افزار گوگل مپ، منو کناری را باز کرده و بر روی  “Send Feedback” تپ کرده و گزینه  “Edit the map” را انتخاب کنید و بخشی از راهی را که می‌خواهید ویرایش کنید را انتخاب کنید. سپس بر روی  “Next”  تپ کرده و تغییرات را فقط برای راهی که انتخاب کرده اید پیشنهاد دهید.

در روزهای پیش رو شما می‌توانید ویژگی‌های جدید ویرایش راه‌ها را در هر دو نسخه اندروید و iOS در نرم افزار گوگل مپس خود جست‌و‌جو کنید.