امروز MSI کارت گرافیک GTX 1080 Ti SeaHawk EK X را معرفی کرد. کارت گرافیکی که با وجود نام شاهین دریایی (SeaHawk) مجهز به بلوک خنک‌کاری آبی است و جزو محصولات برتر ام‌اس‌آی به شمار می‌رود. در ادامه با این کارت گرافیک حرفه‌ای برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز آشنا می‌شویم.

GTX 1080 Ti انویدیا بدون اورکلاک کردن هم بسیار سریع است و کمتر بازی سنگینی است که آن را تسلیم کند! باید تنظیمات گرافیکی و رزولوشن بالایی برای بازی‌های سنگین امروزی انتخاب کنید تا این کارت گرافیک از پس اجرای روان بازی برنیاید. اما به هر حال خنک‌کاری مایع خیال گیمر را راحت می‌کند و دمای امنی برای کارکرد قطعات فراهم می‌کند. مشخصات این کارت گرافیک مثل نسخه‌ی مرجع انویدیاست با این تفاوت که قطعات و طراحی برد مدار چاپی بهبود یافته و سرعت هسته و حافظه اندکی بالاتر است.

بلوک خنک‌کاری مایع این مدل توسط EK Water Blocks ساخته شده و به همین علت EK در انتهای نام کارت گرافیک دیده می‌شود. برد مدار چاپی این مدل درست شبیه GTX 1080 Ti Gaming X Plus ام‌اس‌آی است.

این کارت گرافیک اورکلاک‌شده سرعت هسته‌ی ۱۵۴۴ مگاهرتزی و سرعت بوست ۱۶۵۷ مگاهرتزی دارد. با فعال کردن پروفایل OC Mode سرعت آن به ۱۶۸۳ مگاهرتز نیز می‌رسد.

قیمت این کارت گرافیک ۸۵۰ دلار است و به عبارت دیگر حدود ۱۵۰ دلار گران‌تر از مدل مرجع انویدیاست.