سرویس دانش و فناوری

مادربورد گیمینگ و حرفه‌ای ASUS Maximus IX Extreme‌ با مونوبلاک خنک‌کاری آبی و امکانات پیشرفته معرفی شد

این مادربورد نیز مثل دیگر ماکسیموس‌های ایسوس از جمله مادربوردهای Z270 حرفه‌ای است و برای گیمرها و اورکلاکرها طراحی شده است. پردازنده‌های سری ۶۰۰۰ و همین‌طور پردازنده‌های سری ۷۰۰۰ اینتل را می‌توان روی آن نصب کرد و رم‌های DDR4 با حداکثر سرعت ۴۱۳۳ مگاهرتز نیز به صورت رسمی و قطعی پشتیبانی می‌شوند. دو اسلات PCIe 3.0‌ شانزده مسیره نیز برای SLI یا CrossFireX‌ کردن کارت گرافیک‌ها در نظر گرفته شده است.

ایسوس از تاندربولت ۳ اینتل، USB 3.1‌ به صورت عادی و نیز USB C، اسلات M.2 با پشتیبانی از SSDهای Optane اینتل، وای-فای 802.11ac و بلوتوث ۴.۱ و ۵ و انواع کانکتور و هدر برای نصب وسایل ذخیره‌سازی و لامپ‌های LED و افزایش پورت‌های USB و وسایل جانبی مخصوص اورکلاک و البته فن‌ها و سیستم‌های خنک‌کاری آبی در ماکسیموس ۹ اکستریم استفاده کرده است.  

ویژگی جالب توجه مادربورد جدید سری ماکسیموس این است که یک مونوبلاک که با همکاری Bitspower ساخته شده، پیشاپیش روی آن نصب شده است. این موتوبلاک پردازنده و قطعات مدار تغذیه‌ی آن را به خوبی خنک می‌کند و حتی کارت M.2 نیز مجهز به هیت‌سینکی است که به کمک این مونوبلاک خنک می‌شود.

درون مونوبلاک از حسگر دما و حسگر جریان مایع و حتی حسگری برای تشخیص نشت مایع استفاده شده تا مانیتور کردن سیستم و شناسایی عیوب ساده و دقیق شود. نورپردازی به کمک لامپ‌های LED با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف امکان‌پذیر است. به عنوان مثال می‌توان رنگ را طوری تعریف کرد که یادآور دمای فعلی پردازنده باشد. علاوه بر کولینگ مایع می‌توان ۱۲ فن در کیس نصب کرد!

قیمت مادربورد Maximus IX Extreme ایسوس در بازار آمریکا ۶۳۰ دلار است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید