هوش مصنوعی این روزها مقوله‌ی بسیار جالبی است و کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند از آن به شکل‌های مختلف استفاده کنند. وب‌سایت Movix هم از هوش مصنوعی برای پیشنهاد کردن فیلم‌های جالب به عموم استفاده می‌کند و گویا موفقیت زیادی کسب کرده است.

یادگیری عمیق و هوش مصنوعی چیزی است که عادات رفتار انسان را به خوبی درک می‌کند. Movix وب‌سایت جالبی است که به شما در یافتن فیلم‌های جذاب کمک می‌کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که روی چند تریلر از فیلم‌هایی که در حال حاضر فرصت تماشا کردنشان را ندارید، کلیک کنید و موویکس کارش را شروع می‌کند و چند فیلم جالب به شما معرفی می‌کند. منظور از «جالب» این است که با بررسی تریلرهایی که شما رویشان کلیک کرده‌اید، سلیقه‌ی شما حدس زده می‌شود و فیلم‌هایی مشابه معرفی می‌شود.

اگر سلیقه‌ی شما با سلیقه‌ی عموم علاقه‌مندان منافات دارد، می‌توانید نام یکی از فیلم‌هایی که قبلاً تماشا کرده‌اید را وارد کنید و ادامه‌ی کار را به موویکس بسپارید. در قدم بعدی می‌توان از فیلترهای سال و دهه‌ی ساخت، ژانر، محبوبیت و کلمات کلیدی نیز استفاده کرد و حتی می‌توان روی فیلم‌های پیشنهادی لایک یا دیسلایک کرد تا موویکس کارش را دقیق‌تر انجام دهد. اگر فیلم‌های بیشتری اضافه کنید، پیشنهادات موویکس هم کمتر و دقیق‌تر می‌شود. خوشبختانه برای استفاده از امکانات مختلف Movix نیاز به حساب کاربری نیست.