رسیدن به سرعت ۱۰۰ کلیومتر بر ساعت در مدت زمان کمی بیش از ۲ ثانیه شاهکار است. خودروهای موجود در این لیست از هر نوع شکل و سایزی هستند؛ از یک خودروی بنزینی گرفته تا خودروهای برقی، خودروهای خشن اسپرت تا خودروهای مسابقه‌ای جمع‌و‌جور، همگی نشان‌دهنده این است که برای رسیدن به این سرعت نیازی نیست تنها یک نوع خودرو تولید شود.

خودروهای موجود در لیست همگی جزو بهترین‌ها هستند، اما خودروهایی هم هستند که جایشان در این لیست خالی است و احتمالاً اگر مقاله دیگری در این زمینه بنویسیم این خودروها نیز تا آن زمان خود را در لیست جای می‌دهند؛ خودروهایی همانند Ford GT که جای خالی‌اش در لیست بشدت احساس می‌شود، آخرین نسخه Nissan GT-R و هیولایی بنام Radical RXC Turbo 500R همگی جزو سریع‌ترین خودروها هستند که شاید بتوانند خود را به این لیست برسانند.

۱۰- Ferrari F12tdf و Lamborghini Aventador و Porsche 911 Turbo S تنها ۲.۹ ثانیه زمان برای رسیدن به هدف

این سه خودرو مشترکاً رتبه دهم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند؛ سه کمپانی متفاوت با سه محصول فوق‌العاده، اما اگر بخواهیم یکی را برتر بدانیم آن خودرو فراری است، آن هم بخاطر استفاده از سیستم موتور جلو - محور عقب (موتور در بخش جلویی خودرو و چرخ محرک در قسمت عقب قرار دارد).

9110
av
stan-039-10

۹- خودروی ۱۰۰ BAC Mono با رکورد ۲.۸ ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

خودروی تک سرنشین کمپانی Briggs رتبه ۹ این لیست را به خود اختصاص داده است. کمپانی سازنده بطور پیوسته برای بهبود این خودرو در طول یک سال گذشته تلاش کرده است. موتور ۳۰۵ اسب بخاری فورد و بدنه کربنی برای این خودروی تک سرنشین و سبک، این شتاب بالای سرعت را به ارمغان آورده است.

8. Tesla Model S P90D تنها در ۲.۸ ثانیه

تعجب نکنید، بله این یک خودروی برقی است که در رقابت با غول‌های خیابانی پا به میدان گذاشته است؛ تجهیزات به کار رفته در این خودرو از باتری تا بدنه، از این خودرو یک سوپر اسپرت ساخته است که به محیط زیست هم آسیبی نمی‌زند.

7. Caterham 620R یک صدم ثانیه سریع‌تر از تسلا

همه Caterhamsها ذاتاً سریع هستند. اما 620R این موضوع را با آمار و ارقامی فوق‌العاده نشان می‌دهد. موتور ۲ لیتری فورد، توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت برای این خودرو را دارد؛ طراحی این خودرو تنها کمی از مدل دهه ۶۰ آن تغییر پیدا کرده است.

6. Hennessey Venom GT تنها ۲.۷ ثانیه نیاز است

در قلب تگزاس و توسط لوتوس خودرویی با شتابی فوق‌العاده آماده رقابت با هر سوپر اسپرتی شده است. ونوم یک خودروی لوکس نیست اما تا دلتان بخواهد سریع است؛ بصورتی که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۷ ثانیه نیاز دارد. تیم طراحی این خودرو موتوری با توان ۱۲۴۴ اسب بخار را برای این خودرو ساخته‌اند.