پردازنده‌ی آیفون ۸ را پس از معرفی رسمی این گوشی خواهیم شناخت اما امتیازی که این پردازنده‌ی شگفت‌انگیز در بنچ‌مارک گیک‌بنچ ثبت کرده، چه در حالت تک‌تردی (یک هسته) و چه حالت مالتی‌ترد (چند هسته) بسیار عالی است و البته مشکوک. ممکن است این تراشه تمام رکوردهای دنیای موبایل را بشکند ولیکن امتیازات نجومی دور از ذهن است. در ادامه به جزئیات بیشتر این خبر می‌پردازیم.

امتیازی که فاش شده نشان می‌دهد که پردازنده‌ی آیفون ۸ در حالت تک‌تردی در محدوده‌ی ۴۵۰۰ و در حالت چند‌تردی در محدوده‌ی ۹۰۰۰ امتیازی قرار دارد! به این ترتیب تراشه‌ی مرکزی آیفون بعدی در حالت تک‌هسته‌ای یا دقیق‌تر بگوییم تک‌تردی و تک‌پردازشی ۳۰ درصد سریع‌تر از آیفون قبلی است و در حالت مالتی‌ترد نیز ۵۰ درصد سریع‌تر است! در قیاس با پردازنده‌ی گلکسی اس ۸ و دیگر رده‌اول‌ها نیز بیش از دو برابر است!

بنچ‌مارک استفاده شده Geekbench 4.0.3 است و نه نسخه‌ی ۳. معمولاً تراشه‌ی گوشی‌ها توسط نسخه‌ی ۳ به بوته‌ی آزمایش گذاشته می‌شود اما خوشبختانه اختلاف اعداد کم است. تصویر زیر چیزی است که از سرعت آیفون ۸ سخن می‌گوید اما آیا واقعی است؟ بررسی کنید:

اولین مشکل تصویر فوق نسبت تصویر است که بیش از حد کشیده به نظر می‌رسد و شبیه رزولوشن نمایشگر آیفون‌ها نیست. از طرفی پرایمیت‌لبس سازنده‌ی این بنچ‌مارک تأیید کرده که تصویر فوق ساختگی است و به آیفون ۸ مربوط نمی‌شود!