دوربین گوشی‌های Pixel گوگل در روشنایی کم عملکرد بسیار خوبی دارد و بررسی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که توانمندی دوربین پیکسل‌ها در عکاسی از محیط تاریک چقدر بالاست و حتی به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR شبیه است!

گوگل چند سالی است که تصمیم گرفته دوربین گوشی‌های خانواده‌ی نکسوس و حالا برند جدید Pixel را بهینه کند و کاربر نیازی به دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای حس نکند. گوشی همواره همراه اشخاص است و بهترین وسیله برای عکاسی. طبعاً اگر دوربین گوشی کیفیت بالایی داشته باشد، کاربر نیازی به خرید یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای ندارد.

گوگل دوربین گوشی‌های نکسوس و پیکسل را بارها و بارها بررسی کرده است. بررسی اخیر عکاسی از آسمان شب است، شرایطی که نور بسیار ضعیف ستارگان تنها منبع است و شاید به دوربین DSLR نیاز داشته باشیم. اما Nexus 6P در این شرایط عکسی تهیه کرده که قابل‌قیاس با دوربین‌های DSLR است. حسگر دوربین‌های DSLR بزرگ است وزمان شاتر را نیز می‌توان افزایش داد تا نور کافی جذب حسگر شود.

نکسوس 6P که با همکاری هواوی طراحی شده، دوربین خوبی دارد. می‌توان زمان شاتر را تا ۴ ثانیه افزایش داد، در پیکسل‌ها این محدودیت ۲ ثانیه است. مشکل دیگر فوکوس است، با کمبود نور روشن است که تخمین فاصله امکان‌پذیر نیست و به این ترتیب Florian Kainz به جای استفاده از اپ‌های معمولی، اپی استفاده کرده تا فاصله‌ی فوکوس را به صورت دستی قابل‌تنظیم باشد. با استفاده از فوکوس روی بی‌نهایت معمولاً تصاویر مناظر و آسمان فوکوس خوبی دارد و همه چیز واضح است. نتیجه این است که ستارگان به صورت نقاط نورانی و با ماتی بسیار کم در تصویر ثبت شده‌اند.

تصویر زیر حاصل کار نکسوس 6P است. در واقع ۳۲ عکس با اکسپوژر (پرتوگیری) ۴ ثانیه‌ای تهیه شده و به کمک فتوشاپ ترکیب شده‌اند. به علاوه تصاویر فرمت RAW دارند و پر از دانه‌های نویزمانند. برای حذف این دانه‌ها از فیلترهای خوب فتوشاپ استفاده شده است.