این بار هم سامسونگ پرچم‌دارش را در دو کلاس ابعادی رونمایی کرده است. Galaxy S8 با نمایشگر ۵.۸ اینچی در برابر برادر بزرگ‌تر با نمایشگر ۶.۲ اینچی. اما به نظر شما مشتریان سامسونگ کدام محصول را بیش از دیگری خریداری می‌کنند؟

سخت‌افزار داخلی دو گوشی چندان متفاوت نیست و تفاوت تقریباً به نمایشگر خلاصه محدود می‌شود. تراشه‌ی مرکزی یکسان است هر چند در گوشی بزرگ‌تر با توجه به خنک‌کاری بهتر، عملکرد اندکی بهتر است اما تفاوت محسوسی وجود ندارد. حتی تفاوت قطر نمایشگر هم اندک است.

و اما آمار فروش: شرکت Yuanta Securities Korea پیش‌بینی کرده که فروش سالانه‌ی این دو گوشی مجموعاً به ۵۰.۴ میلیون دستگاه می‌رسد و از این رقم تقریباً ۵۳.۹ درصد یا به عبارتی ۲۷.۱ میلیون دستگاه به گوشی بزرگ‌تر اختصاص پیدا می‌کند.

در گذشته کاربران به گوشی‌های کوچک عادت داشتند اما موفقیت‌های پیاپی گلکسی نوت‌ها و دیگر گوشی‌های غول‌آسا که روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند نشان می‌دهد که این باور تدریجاً تغییر می‌کند به طوری که اکنون گوشی ۶.۲ اینچی سامسونگ فروشی بهتر از مدل کوچک‌تر دارد.

اگر تفاوت در سخت‌افزار و عملکرد وجود داشت، پرداخت هزینه‌ی بیشتر و خرید گوشی بزرگ‌تر طبیعی مطابق عادات کهنه‌ی کاربران به نظر می‌رسید اما علاقه‌ی عموم به گوشی‌های بزرگ‌تر دلیل دیگری دارد. در گوشی بزرگ‌تر تماشای ویدیو، مرور صفحات وب، عکاسی و مرور کردن تصاویر، نقشه‌خوانی و مسیریابی، یادداشت‌برداری و همین‌طور طراحی و نقاشی ساده‌تر است و به همین علت است که مشتریان امروزی قابلیت حمل ساده‌تر گوشی‌های کوچک را گاهی نادیده می‌گیرند.