هاینیکس کره یکی از تولیدکنندگان بزرگ ماژول‌های حافظه برای رم‌هاست. این کمپانی اعلام کرد که سریع‌ترین حافظه‌های GDDR6 با ظرفیت ۱ گیگابایت را تولید کرده است که به صورت گروهی در کارت گرافیک‌ها به کار می‌رود.

SK Hynix بالاخره تراشه‌های حافظه‌ی GDDR6 را نیز به تولید انبوه رساند و جالب است که این حافظه‌ها سریع‌ترین در نوع خود هستند. سرعت باس می‌تواند ۱۶ گیگابیت بر ثانیه به ازای هر پین باشد و این یعنی سریع‌ترین حافظه برای کارت گرافیک‌های نسل بعدی ای‌ام‌دی و انویدیا در راه است. البته اگر HBM2‌ که ساختاری کاملاً متفاوت و بهینه دارد را نادیده بگیریم.

پهنای باند حافظه‌ی GDDR5X در کارت گرافیک‌های قدرتمندی مثلGTX 1080 Ti به سختی به عدد ۵۰۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد اما GDDR6 با باسی که پهنای آن ۳۸۴ بیت است، پهنای باند حداکثر ۷۶۸ گیگابایت بر ثانیه دارد. HBM2 به لحاظ توان مصرفی و همین‌طور پهنای باند بهتر از GDDR6 است و در کارت گرافیک‌هایی که پهنای باند حافظه‌ی گرافیکی بیش از ۱ ترابایت بر ثانیه است، استفاده می‌شود.

حافظه‌های GDDR6 نوعی خاص از DRAM‌ هستند که در کارت گرافیک‌ها و ایستگاه‌های پردازشی، ویدیو پلیرها و سخت‌افزارهای گیمینگ و همین‌طور کنسول‌های بازی به کار می‌رود. از عرصه‌های جدید کاربری این نوع خاص حافظه می‌توان به خودروهای خودران و واقعیت مجازی و همین‌طور هوش مصنوعی اشاره کرد. این حافظه سرعتی در حد دو برابر GDDR5 دارد و از نظر ولتاژ کاری نیز ۱۰ درصد بهینه‌تر است.