خودروی جدید Civic Type R کمپانی Honda‌ رکوردی جدید در نورنبرگ ثبت کرد. این مدل جدید با ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه‌ای یک دور کامل از دیگر خودروهای محور جلو پیشی گرفته و رکوردی جدید به دست آورده است.

رکورد جدید ۵.۴۱ ثانیه بهتر از رکوردی است که خودروی Golf GTI Clubsport S فولکس‌واگن، رکورددار قبلی به دست آورده بود.

هندا در مدل جدید از موتوری با قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۲۹۵ فوت-پوند استفاده کرده است. موتوری با سیلندرهای ۲ لیتری VTEC و البته توربوشارژ. سیستم انتقال نیرو متشکل از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعتی است. وزن خودرو ۱۳۶۶ کیلوگرم است و نسبت به مدل قبلی ۱۶ کیلوگرم سبک‌تر شده است. مشخصات کامل و نهایی نیست اما این خودرو می‌توان در کمتر از ۵.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هندا در دهمین نسل از خودروهای Type R خود استحکام بدنه را ۱۶ درصد بهبود بخشیده است. در سمت پشت از سیستم تعلیق چندلینکه استفاده شده که ثبات خودرو را بهینه می‌کند. به علاوه شکل ظاهری بدنه در راستای بهبود درگ و لیفت (نیروی خلاف جهت و به سمت زمین که با حرکت خودرو در سیال به آن وارد می‌شود) تغییر کرده است. نتیجه‌ی بهینه‌سازی‌ها این است که خودروی جدید هندا در یکی از پیچ‌های سخت با سرعتی بیشتر در حدود ۶ مایل بر ساعت حرکت می‌کند و تعادل آن به خوبی حفظ می‌شود.

قیمت این خودرو کمی بالاتر از مدل قبلی است (۳۰۲۰۰ یورو) است و در تابستان پیش رو در کارخانه‌ی انگلستانی هندا تولید آن شروع می‌شود.