چین اولین فضاپیمای باری خود را به مقصد ایستگاه فضایی Tiangong-2 با موفقیت پرتاب کرد و اتصال آن نیز موفقیت‌آمیز بوده است. فضاپیمای باری Tianzhou-1 سنگین‌ترین فضاپیمایی است که چینی‌ها به ایستگاه فضایی آزمایشی‌شان پرتاب کرده‌اند و موفقیتی بزرگ برای آژانس فضایی این کشور محسوب می‌شود.

پرتاب فضاپیمای باری Tianzhou-1 موفقیت بزرگی برای آژانس هوایی چین است. تیانژو-۱ از سکوی Wenchang Satellite Launch Center که در جنوب چین واقع است به فضا پرتاب شده و اولین فضاپیمای باری است که چین به ایستگاه فضایی پرتاب می‌کند. این فضاپیما پس از رسیدن به ایستگاه فضایی به وسیله‌ی سیستم خودکار به آن متصل شده است.

این فضاپیما از منظر وزن نیز بسیار مهم است چرا که چینی‌ها اولین بار است که فضاپیمای با وزن بسیار زیاد پرتاب می‌کنند. تیانژو-۱ قادر است حدود ۶ تن بار و ۲ تن سوخت را حمل کند.

ایستگاه فضایی Tiangong-2 یا به عبارت دیگر آزمایشگاه فضایی آسمانی ۲ یک ایستگاه آزمایشی است که با هدف آمادگی چین برای پرتاب ایستگاه فضایی شامل سرنشین انسانی تا سال ۲۰۲۰ طراحی شده است. اکتوبر سال پیش دو فضانورد به مدت یک ماه در تیانگونگ-۲ اقامت داشتند و طولانی‌ترین مأموریت فضایی چین را رقم زدند.

قرار است فضاپیمای باری تیانژو-۲ به ایستگاه فضایی این کشور متصل بماند و پس از اتصال ۲ ماهه برای بررسی سیستم رباتیک آن، ۳ ماه دیگر نیز آزمایشات بعدی ادامه پیدا می‌کند تا سیستم خودکار اتصال دقیق‌تر بررسی شود. رساندن سوخت به ایستگاه فضایی نیز از مأموریت‌های این فضاپیمای باری در ۵ ماه آتی است.