سرویس دانش و فناوری

کدام گوشی سریع‌تر است؟ گلکسی اس ۸ یا آیفون ۷ پلاس، LG G6، پیکسل گوگل یا OnePlus 3T؟

آیفون ۷ پلاس کمترین مقدار رم را در میان این ۵ گوشی دارد ولیکن iOS در استفاده از رم بسیار بهینه عمل می‌کند. به همین جهت در دور دوم تست که اجرای مجدد اپلیکیشن‌های پس‌زمینه است، آیفون ۷ پلاس عملکرد درخشانی دارد. برخی گوشی‌ها رم ۶ گیگابایتی دارند اما با بستن خودکار اپلیکیشن‌هایی پس‌زمینه، عملکردشان عالی نیست.

بهتر است سراغ ویدیوی جالب مسابقه‌ی گوشی‌ها برویم، تماشا کنید:

بله، ارزان‌ترین گوشی نه تنها کندترین نبوده بلکه سریع‌ترین گوشی در بارگذاری مجدد اپ‌هایی است که قبلاً اجرا شده‌اند. توجه کنید که مقدار رم این گوشی بیشتر از رقباست و طبعاً اگر اپلیکیشن‌های متعدد و ناشناخته که کمتر بهینه شده‌اند را اجرا کنیم، از رقبا فاصله می‌گیرد. وان‌پلاس‌ها گوشی‌های چینی زیبا و قدرتمند هستند اما نه به اندازه‌ی آیفون و گلکسی اس‌ها. تفاوت در نرم‌افزار است. سیستم عاملی درست شبیه به اندروید خام و بدون اپ‌های اضافی و البته بسیار بهینه روی وان‌پلاس‌ها نصب شده است و به همین علت است که عملکرد جالب توجهی دارند. LG G6 و OnePlus 3T و Pixel‌ گوگل هر سه پردازنده‌ی یکسان دارند و البته ضعیف‌تر از آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۸ اما وان‌پلاس با سیستم عامل سبک خویش گوی سبقت را ربوده است.

آیفون در اجرای بازی‌ها و امور گرافیکی و همین‌طور بارگذاری اپ‌های قبلاً اجرا شده بسیار سریع است و در مجموع در جایگاه نخست قرار می‌گیرد. تفاوت‌ها کم است اما در نهایت محصول اپل است که با وجود پردازنده‌ای قدرتمند، سریع‌ترین گوشی است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید