نحوه‌ی باز کردن Galaxy S8 و کالبدشکافی آن برای تعمیرات بعدی چگونه است؟ آیا کالبدشکافی این گوشی ساده است و به عبارت دیگر مهندسین سامسونگ فکر مونتاژ و دمونتاژ ساده‌ی گوشی جدید بوده‌اند یا برعکس، تعمیرپذیری گلکسی اس ۸ دشوار است؟ iFixit به این سوال پاسخ می‌دهد، با ما باشید تا یکی دیگر از کالبدشکافی‌های این مرجع را از نظر بگذرانیم.

ابتدا با گرما دادن، چسب استفاده شده را شل می‌کنیم تا پیک پلاستیکی یا کارت‌های کاغذی محکم به آرامی در شکاف کاور پشت گوشی وارد شود و دور تا دور آن را جدا کند. بد نیست از مکنده برای جداسازی کاور استفاده شود:

حسگر اثر انگشت هم با اندکی چسب روی کاور پشت قرار گرفته است و به آرامی جدا می‌شود.

پس از باز کردن پیچ‌های فریم میانی، بخشی دیگر از بدنه جدا می‌شود و به اندرونی گوشی می‌رسیم:

اکنون نوبت برداشتن باتری است. باتری توسط چسب محکم شده است.

 اکنون بخش بالایی برد مدار چاپی که مادربورد اصلی است از بخش پایینی که به خروجی‌ها و پورت‌ها اختصاص یافته، جدا می‌شود و سپس می‌توان برد کوچک‌تر را هم خارج کرد.

و قطعات روی این دو برد:

اکنون تمام محتویات گوشی پرچم‌دار سامسونگ تفکیک شده است.

آی‌فیکس‌ایت از اینکه بیشتر قطعات ماژولار هستند و به راحتی جدا می‌شوند خشنود است اما چسب زیادی برای چسباندن گلس پشت و روی گوشی و همین‌طور باتری استفاده شده که به راحتی شل نمی‌شود و احتمال آسیب دیدن گوشی در مراحل تعمیر را بالا می‌برد. به علاوه اگر نمایشگر Super AMOLED سالم باشد اما گلس روی آن ترک برداشته باشد، جایگزینی گلس بدون آسیب دیدن نمایشگر بسیار دشوار است چرا که نمایشگر خمیده در این گوشی استفاده شده است.

امتیاز ۴ از ۱۰ چیزی است که آی‌فیکس‌ایت برای تعمیرپذیری این گوشی در نظر گرفته است.