و بنچ‌مارکی دیگر برای سنجش قدرت سیستم‌های مخصوص بازی: بنچ‌مارک جدیدی برای کارت گرافیک‌های حرفه‌ای و سیستم‌های گیمینگ به نام Unigine Superposition 1.0 معرفی شده است که از رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند و گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد. در ادامه با این بنچ‌مارک بیشتر آشنا می‌شویم.

اگر می‌خواهید قدرت کارت گرافیکی و به طور کلی سیستم گیمینگ خود را بسنجید و با دیگر سیستم‌ها مقایسه کنید و البته مقصودتان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و بالاتر و حتی 8K است، این بنچ‌مارک جدید به شما کمک شایانی می‌کند. بنچ‌مارک Superposition مبتنی بر موتور گرافیکی معروف و قدرتمند Unigine طراحی شده است تا سیستم‌های گیمینگ را به چالشی جدی دعوت کند. تصاویر زیر نشان می‌دهد که نورپردازی و شیدرهای به کار رفته برای شبیه‌سازی گرافیک چقدر به واقعیت نزدیک است:

توجه کنید که در این بنچ‌مارک قدرت موتور گرافیکی Unigine 2 هم به تصویر کشیده شده است. حتی می‌توان این بنچ‌مارک را به صورت واقعیت مجازی و در هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو تماشا کرد. از طرفی هم لینوکس و هم ویندوز پشتیبانی شده است. هر چند فعلاً حالت واقعیت مجازی آن در لینوکس پشتیبانی نمی‌شود اما به هر حال این بنچ‌مارک سنگین‌ترین و گرافیکی‌ترین بنچ‌مارکی است که تاکنون برای سیستم عامل لینوکس منتشر شده است. از جمله تکنولوژی‌های پیچیده‌ی گرافیکی می‌توان به نورپردازی عمومی مبتنی بر رهگیری مسیر پرتوی نور در فضای صفحه اشاره کرد که پردازش بسیار سنگینی نیاز دارد.

به ویدیویی از این بنچ‌مارک جالب توجه فرمایید:

 در نمودار زیر سرعت اجرای دموی گرافیکی در رزولوشن 4K و با تنظیمات High درج شده است و همان‌طور که مشاهده می‌کنید حتی سریع‌ترین کارت گرافیک ویژه‌ی گیمرها که GTX 1080 Ti است هم به زحمت به سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رسیده است: