بهتر است منتظر یک بنتلی یا رولز رویس نباشید؛ خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید لیموزین بعدی ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

بر اساس پروژه‌ای بنام Kurtezh، قرار بر ساخت یک لیموزین توسعه یافته داخلی برای ریاست جمهوری این کشور آماده شود که دوران ریاست ولادیمیر پوتین را نیز شامل می‌شود. سه خودرو دیگر که محصول پروژه kurtezh هستند، یک سدان با فاصله طولی زیاد دو محور، یک خودرو SUV و یک ون را شامل می‌شود.

ایده اولیه این خودروها که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در سال ۲۰۱۴ ارائه شد.

تصاویر لو رفته از لیموزین حاکی از این است که این خودرو از عقب به خودروی بنتلی مولسان و از جلو ترکیبی از نسل‌های قبل‌تر کرایسلر ۳۰۰ و رولز رویس است.

بیشتر کار مهندسی این خودرو بر عهده کمپانی‌های Sollers، GAZ، KAMAZ و ZiL بوده است و کمپانی پورشه نیز در توسعه توان موتور به این شرکت‌ها کمک کرده است تا این خودرو از یک موتور توربوشارژ دو قلوی ۱۲ سیلندر بهره‌مند شود.

تصاویر اولیه از خودروی در حال تست نشان از پوشش بدنه دارد، پوتین انتظار دارد این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۷ مورد استفاده کاخ ریاست جمهوری قرار بگیرد.

در نهایت مدل‌های غیر نظامی این پروژه راه‌اندازی خواهند شد؛ بی‌تردید آنها بیانگر وضعیت پیش‌روی روسیه خواهند بود، اگرچه برای خیلی از ما توانایی حفاظت اتومبیل بسیار حیاتی‌تر خواهد بود.