بهترین تبلت‌ها شاید آیپدهای اپل و سرفیس‌های مایکروسافت باشند اما تبلت‌هایی مثل DPT-RP1 سونی که چیزی شبیه به کاغذ دیجیتال است اما کاربری خاص و جالبی دارد. این تبلت به گونه‌ای طراحی شده که جای کاغذ را می‌گیرد و این یعنی نمایشگر آن کمی زبری دارد و عمر باتری آن چند هفته است!

تبلت جدید سونی که نامش DPT-RP1 است، تنها فایل‌های PDF‌ را باز می‌کند! البته با اپ DPT-RP1 سونی می‌توان اقسام فایل را به PDF تبدیل می‌کند. سونی نمایشگر E-Ink در این تبلت به کار برده که استایلوس خازنی سونی به زحمت روی آن می‌لغزد و در حقیقت حس نوشتن روی کاغذ را تداعی می‌کند، همان چیزی که هدف اصلی سونی از طراحی تبلت است. علاوه بر یادداشت‌نویسی می‌توان فرم‌ها را پر کرد و به علاوه هر چیزی که نوشته می‌شود را می‌توان به صورت بی‌سیم به ابزاری دیگر ارسال کرد و یا از آن پرینت گرفت.

نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۲۰۰ در ۱۶۵۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای خاصی به اسم Marvell IAP140 که هسته‌های Cortex-A53 با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز دارد و برای محصولات همراه با کمترین مصرف باتری طراحی شده، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و که بیش از ۱۰ هزار PDF یک مگابایتی را جای می‌دهد، وای-فای دو باند فرکانسی، بلوتوث و NFC از مشخصات سخت‌افزاری این تبلت است. با یک بار شارژ می‌توان تقریباً سه هفته از تبلت کاغذین سونی استفاده کرد.

فعلاً تبلت DPT-RP1 سونی مخصوص بازار ژاپن است اما ممکن است به زودی در تمام کشورها به فروش برسد.