پرچم‌دار جدید ال‌جی و سامسونگ که به ترتیب LG G6 و Galaxy S8‌ هستند، هر دو عالی به نظر می‌رسند و انتخاب یکی از این دو گوشی مشکل است. در ادامه به نقاط قوت گلکسی اس ۸ نسبت به ال‌جی جی ۶ اشاره می‌کنیم.

۱- پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی بهتر

سامسونگ از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ استفاده کرده حال آنکه ال‌جی از اسنپ‌دراگون ۸۲۱ که طبعاً پرمصرف‌تر است و به خصوص در بخش پردازش گرافیک، ضعیف‌تر عمل می‌کند.

۲- شارژ بی‌سیم

ال‌جی در نسخه‌ی خاصی از گوشی ال‌جی جی۶ شارژ بی‌سیم را پیاده‌سازی کرده که مخصوص ایالات متحده‌ی آمریکاست اما سامسونگ در تمام نسخ این ویژگی مفید را در نظر گرفته است.

۳- امنیت بالاتر

سامسونگ از تشخیص چهره و اسکن عنبیه‌ی چشم در کنار حسگر اثر انگشت استفاده کرده تا امنیت لاگین بیشتر شود اما ال‌جی فقط حسگر اثر انگشت را برای آنلاک کردن گوشی جدید LG G6‌ در نظر گرفته است. ترکیب سه روش که شاید هر سه قابل دور زدن باشد، بهتر از یک روش است و این یعنی سامسونگ در مقال امنیت بهتر عمل کرده است.

۴- حافظه‌ی داخلی بیشتر

سامسونگ در Galaxy S8 از حافظه‌ی داخلی بیشتر استفاده کرده است البته نه در نسخه‌ی ویژه‌ی آسیا. در حقیقت ال‌جی جی۶ ویژه‌ی آسیا با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مثل محصول رده‌اول سامسونگ است اما در اروپا می‌بایست به نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی آن بسنده کنیم مگر آنکه ال‌جی در ادامه نسخه‌ای با حافظه‌ی بیشتر هم در کشورهای اروپایی عرضه کند.

۵- سامسونگ و تلاش برای پیشرفت واقعیت مجازی

سامسونگ از مدت‌ها پیش به فکر توسعه‌ی دوربین، نمایشگر پوشیدنی و محصولات مرتبط با عکاسی و فیلم‌برداری سه‌بعدی و سپس پخش کردن آن به صورت سه‌بعدی در گوشی‌ها افتاده است و از این نظر یک قدم جلوتر از ال‌جی است ولیکن هنوز نمی‌توان پشتیبانی بهتر از وسایل و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را یک برتری مهم قلمداد کرد.

۶- داک اتصال گلکسی اس ۸ به نمایشگرها یا DeX

سامسونگ یک داک جالب به اسم دکس برای گلکسی اس ۸ در نظر گرفته که امکان اتصال گوشی به نمایشگرهای دستاپی را فراهم می‌کند و به عبارت دیگر می‌توان از گوشی برای امور دستاپی مثل تایپ کردن و تماشای فیلم و ... استفاده کرد. البته اندروید مثل ویندوز در این بخش عالی نیست اما به هر حال انجام امور اداری و آفیس با وجود داک DeX که نگه‌دارنده‌ی گوشی رده‌اول سامسونگ است، ساده‌تر می‌شود.