اگر یک آیفون جدید گرفتید، بهتر است این چند قدم ضروری را بعد از روشن کردن تلفن‌همراه خود بردارید، تا خیالتان از تنظیمات اولیه راحت شود. در این بخش با تنظیمات مربوط به مخاطبین، iCloud و شبکه‌های اجتماعی در آیفون آشنا می‌شویم.

سفارشی ساختن مخاطبان

زمانی که مشغول به ایجاد مخاطب در تلفن‌ همراهتان هستید، بهتر است بدانید اطلاعات خوب دیگر نیز برای سفارشی ساختن مخاطب وجود دارد. بجای اینکه تنها نام و نام خانوادگی و شماره تلفن مخاطبتان را وارد کنید، می‌توانید موارد اضافی از قبیل آدرس، زمان تولد و... را نیز به اطلاعات مخاطب خود اضافه کنید. تاریخ تولد مخاطب در تقویم آیفون ثبت می‌شود و آن را به شما اطلاع می‌دهد. همچنین با ثبت آدرس شما می‌توانید با تایپ اسم او در نقشه و یا درخواست از Siri مسیر منزل او را در تلفن همراهتان ببینید.

همچنین با استفاده از این ویژگی می‌توانید برای هر مخاطب زنگ تماس اختصاصی تعیین کنید، بدین ترتیب بدون نیاز به نگاه کردن به تلفن‌ همراه متوجه خواهید بود چه کسی با شما تماس گرفته است. همچنین می‌توانید ویبره تلفن و زنگ پیامک را نیز تغییر دهید.

استفاده از iCloud

دو دلیل مهم برای استفاده از iCloud وجود دارد؛ اول اینکه به شما اجازه می‌دهد از محتوای مهم دستگاه خود بک‌آپ بگیرید، مورد دوم به شما اجازه اشتراک‌گذاری این محتوا را در بین دستگاه iOS دیگر نیز می‌دهد.

همگام‌سازی دستگاه ios با iCloud

شما از طریق منوی تنظمیات امکان دسرتسی به iCloud را دارید. در منو این ویژگی لیستی از هر چیزی که می‌توانید با دیگر دستگاه iOS خود همگام‌سازی کنید وجود دارد. برای اینکه تنها لازم است دکمه مقابل هر مورد را بزنید تا به رنگ سبز تغییر رنگ دهد.

تهیه بک‌آپ از محتوا توسط iCloud

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه شود که نباید از iCloud بعنوان تنها گزینه تهیه نسخه پشتیبان استفاده شود. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از یک هارد اکسترنال و یا استفاده از سرویسی همچون دراپ‌باکس، عکس‌های خود را ذخیره کنید.

با رفتن به آدرس Setting  > iCloud > Storage & Backup و فعال کرد آن بصورت اتومات از عکس‌ها، مخاطبین، اسناد و تنظیمات در زمان‌هایی تلفن‌همراه در حال شارژ، قفل و یا متصل به وای-فای است، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

استفاده از Find My iPhone

شاید یکی از برترین ویژگی‌های آیفون همین ویژگی باشد. زمانی که در اتفاقی تلفن‌ همراه خود را گم کردید، توسط این ویژگی می‌توانید موقعیت تلفن‌ همراه خود را در نقشه پیدا کنید، آن را قفل کنید، اطلاعات را پاک کنید و یا از پاک شدن اطلاعات جلوگیری کنید و از فعال کردن تلفن توسط فرد دیگری جلوگیری کنید.

نکته جالب درباره این ویژگی این است که بدون نیاز به تشریفات ویژه برای فعال‌ سازی تنها با زدن دکمه در منوی تنظمیات فعال می‌شود، مهم‌تر اینکه برای پیدا کردن تلفن‌ همراه خود بوسیله این ويژگی می‌توانید با ورود به iCloud یا Find My iPhone در دیگر دستگاه iOS تمامی فعالیت‌های ذکر شده در بالا را در مورد تلفن‌همراه خود انجام دهید.

استفاده از Find My Friends

با این ویژگی می‌توانید موقعیت دوستان و اقوام خود را در صورت داشتن دستگاه iOS پیدا کنید.

در این اپلیکیشن شما می‌توانید دوستان خود را اضافه کنید و از موقعیت مکانی آنها اطلاع پیدا کنید؛ البته این اپلیکیشن چندین گزینه دارد که باید در اینجا ذکر شود. اول اینکه در این اپلیکشین گزینه‌ای وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد موقعیت مکانی خود را پنهان کنید، پس اگر شخص مورد نظر خود را در این اپلیکیشن پیدا نکردید، بدانید او این گزینه را فعال کرده است. مورد دوم هم گزینه درخواست اجازه اعلام موقعیت است، که اگر آن را فعال کنید دوستانتان برای پیدا کردن موقعیت شما ابتدا باید منتظر پذیرفتن درخواست بمانند.

پیکربندی تنظیمات شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از ابتدایی‌ترین کارها که مطمئناً خیلی از ما در وهله اول به سراغشان می‌رویم راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی است. برای این کار باید وارد تنظیمات شوید و با کلیک روی شبکه اجتماعی مورد نظر و وارد کرد نام کاربری و پسورد تنظمیات اولیه را انجام دهید؛ البته همه این شبکه‌ها بصورت پیش‌فرض در دستگاه شما وجود ندارد.