AirDrop یک راه بسیار مفید برای انتقال فایل بین دو دستگاه iOS است. اما اگر در پیکربندی این اپلیکیشن دقت نکنید، امکان دارد به یک ریسک تبدیل شود. حتماً تنظیمات را درست انجام دهید و الا با عکس‌های عجیب‌ از افراد ناشناس مواجه خواهید شد حتی اگر از AirDrop استفاده نکنید.

اساس کار AirDrop خیلی ساده است، این اپلیکیشن یک ویژگی از دستگاه‌های اپل از آیفون گرفته تا آیپد و مک‌بوک است که با استفاده از بلوتوث و وای-فای به شما اجازه می‌دهد بین دستگاه خود و دوستانتان که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند، اقدام به انتقال فایل نمایید.

این ویژگی برای تبادل عکس‌ها، فیلم‌ها و... فوق‌العاده است؛ اما اگر شما این اپلیکیشن را به‌ درستی تنظیم نکنید، نه تنها سبب در خطر افتادن حریم خصوصی شما می‌شود بلکه سبب می‌شود شما با درخواست‌هایی برای انتقال فایل از کسانی که نمی‌شناسید مواجه شوید.

شما می‌توانید عکس و نام تمامی دریافت‌کنندگان را زمانی که شروع به ارسال فایل با AirDrop می‌کنید را ببینید. با این وجود تنظیمات AirDrop خود را چک کنید و همچنین از شخصی که می‌خواهید برایش فایلی را ارسال کنید مطمئن شوید. برای دسترسی به تنظیمات، صفحه اصلی تلفن‌همراه خود به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل باز شود.

در مرکز کنترل، می‌توانید وضعیت AirDrop را مشاهده کنید.

با لمس آیکون مربوط وارد منو دسترسی به سطوح AirDrop می‌شوید و از سه گزینه موجود می‌توانید گزینه دلخواه را انتخاب کنید.

Receiving Off: قابلیت AirDrop کاملاً غیرفعال می‌شود و شما حتی نمی‌توانید از آن برای انتقال فایل بین دستگاه‌های خود استفاده کنید.

Contact only: تنها مخاطبان موجود در دستگاه شما می‌توانند AirDrop شما را در وضعیت دسترسی ببینند و برای شما فایل ارسال کنند (البته به شرط قبول یا رد درخواست از طرف شما). همچنین در این وضعیت شما امکان انتقال فایل بین دو دستگاه خود را نیز با اجازه دسترسی اتوماتیک دارید.

Everyone: هرکسی که یکی از دستگاه‌های کمپانی اپل را دارد و در فاصله ۳۰ قدمی شما حضور دارد، می‌تواند نام و عکس پروفایل شما را ببیند.

اگر شما اصلاً از این ویژگی استفاده نمی‌کنید و یا حداقل در جمع دوستان و اقوام از آن استفاده خواهید کرد، به شما پیشنهاد می‌کنم AirDrop را خاموش کنید، تا حداقل از نظر حریم خصوصی خود خیال راحتی داشته باشید. همچنین با این کار خدمت بزرگی به عمر باتری دستگاه خود بخصوص تلفن‌همراهتان می‌کنید؛ زیرا روشن ماندن AriDrop به معنی استفاده حتی خیلی کم از باتری است. اگر از این ویژگی زیاد استفاده می‌کنید آن را در وضعیت Contact Only قرار دهید.

تمام ویژگی‌های درون دستگاه‌های مختلف برای آسایش خود ما فراهم شده‌اند، اما گاهاً بر اثر سهل‌انگاری سبب آشفتگی خاطر می‌شوند، پس بهترین کار مطمئن شدن از نوع استفاده و کاربرد دستگاه در شرایط مختلف است.