در وب‌گردی امن با مرورگر کروم یا همان Incognito Mode که تبی کاملاً ناشناس است و تاریخچه و ... را ذخیره نمی‌کند، یک نقطه ضعف وجود دارد و آن پشتیبانی نکردن از تمام اکستنشن‌های نصب شده روی کروم است. می‌توان در حالت ناشناس کروم هم اکستنشن‌ها را در صورت نیاز فعال و استفاده کرد. در ادامه روش فعال کردن اکستنشن‌های مرورگر کروم در حالت ناشناس را مرور می‌کنیم.

Incognito حالت بسیار خوب و امنی برای مرور کردن محتوای وب است. تاریخچه و رمز عبورها و کوکی‌ها همه پس از بستن تب ناشناس از بین می‌روند. اما شاید شما هم با در دسترس نبودن افزونه‌های نصب شده روی مرورگر مشکل داشته باشید. چاره‌ی مشکل ساده است. مرورگر کروم را اجرا کنید و آدرس chrome://extensions را وارد کنید تا اکستنشن‌های نصب شده لیست شود. البته می‌توانید از منوی سه نقطه‌ای کروم و مسیر More Tools هم گزینه‌ی Extensions را انتخاب کنید.

 برای هر افزونه‌ای که نصب شده دو چک‌باکس دیده می‌شود که اولین مورد Allow in incognoto است. با اضافه کردن تیک این گزینه، اکستنشن در حالت اینکاگنیتو نیز در دسترس است و به عنوان مثال می‌توان دانلود کردن فایل‌ها را به دانلود منیجر، پر کردن فیلد رمز عبور را به افزونه‌هایی مثل 1Password و ترجمه کردن عبارت‌های انتخاب شده را به افزونه‌ی گوگل ترنسلیت سپرد.

بد نیست بلافاصله یک تب ناشناس را از منو و یا با زدن کلید ترکیبی Ctrl+Shift+N باز کنید و بررسی کنید که افزونه فعال و در دسترس است یا خیر:

 

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، آیکان افزونه‌ی موردنظر در کنار نوار آدرس دیده می‌شود: