آی‌او‌اس ۱۰ تغییرات زیادی در اپلیکیشن پیام‌رسان ایجاد کرد؛ دو تغییر اصلی در واکنش به پیام‌ها و اکوسیستم اپلیکشین iMessage است. این دو تغییر به قدری قابل ملاحظه هستند که تغییرات کوچک‌تر را در سایه قرار داده‌اند.

این یک گزینه مبتنی بر متن هوشمند است و زمانی که شما در متن پیام کلماتی همچون “I’m at” را تایپ می‌کنید و یا وقتی که کسی از شما می‌پرسد کجا هستید بصورت یک پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. البته اشتراک‌گذاریی موقعیت فعلی شما مستلزم اجازه دسترسی اپلیکیشن به موقعیت متداول شما است. این ویژگی تنها در iMessage کار می‌کند و در پیام متنی معمولی کارایی ندارد.

موقعیت را در پیام‌ها فعال کنید

تنظیمات را باز کنید و به آدرس Privacy>Location بروید. پنجره مکان را باز کنید و روی Share My Location کلیک کنید. اشتراک‌گذاری موقعیت را در صفحه بعد باز کنید. در این مرحله می‌توانید اینکه مکان شما از طریق چه دستگاهی به اشتراک گذاشته شود را نیز انتخاب کنید.

به صفحه سرویس موقعیت برگردید و با پایین کشیدن صفحه لیست اپلیکیشن‌های نصب شده را جابجا کنید؛ روی اپلیکیشن پیام‌ها کلیک کنید و اشتراک ‌گذاری مکان را در هنگام استفاده از اپلیکیشن فعال کنید.

آخرین و متداول‌ترین موقعیت خود را در پیام‌ها ارسال کنید

برای ارسال موقعیت خود جمله “I am at” یا “I’m at” را تایپ کنید. گزینه مکان قبلی شما در یک نوار پیش‌بینی ظاهر می‌شود. در مکالمه خود روی اشتراک ‌گذاری مکان بزنید.

زمانی‌که کسی در iMessage می‌پرسد کجا هستید، اپلیکیشن پیام بصورت اتوماتیک موقعیت متداول حضور شما را با آن‌ها اشتراک می‌گذارد. هیچ نیازی به دخالت شما نیست؛ حتی لازم نیست پیام را بخوانید، اپلیکیشن پیام از آن مراقبت خواهد کرد.

اشتراک‌گذاشتن مکان فعلی در پیام‌ها

اپلیکیشن پیام همچنین به شما این اجازه را می‌دهد که موقعیت فعلی خود را نیز با مخاطبان به اشتراک بگذارید. شما این امکان را دارید مکان خود را برای ۱ ساعت، تا پایان روز و یا بطور نامحدود به اشتراک بگذارید. برای این کار شما باید سیستم سرویس اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را فعال کنید.

تنظیمات اپلیکیشن را باز کنید. به آدرس Privacy>Location Services بروید؛ صفحه را تا انتها پایین بکشید و روی System Services ضربه بزنید. اشتراک‌گذاری موقعیت را فعال کنید. در مرحله‌ی بعد اپلیکیشن پیام‌ها را باز کنید؛ وارد پنجره گفت‌و‌گو با مخاطبی که قصد دارید موقعیت خود را برایش ارسال کنید شوید. دکمه “I” موجود در بالای صفحه مکالمات را بزنید و گزینه اشتراک‌گذاری موقعیت من را انتخاب کنید. یک منو در مقابل شما قرار خواهد گرفت که از شما می‌خواهد مدت زمان اشتراک‌گذاری موقعیت خود را مشخص کنید.

بدین ترتیب موقعیت فعلی شما در اختیار مخاطب مورد نظر قرار خواهد گرفت.