بالاخره Galaxy S8 به صورت رسمی معرفی شده است و اکنون می‌توان بنچ‌مارک‌هایی که قدرت پردازشی تراشه‌ی مرکزی یعنی اکسینوس ۸۸۹۵ یا اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را محک می‌زنند، استناد کرد و در مورد سرعت عمل این گوشی گمانه‌هایی را مطرح کرد. بهینه‌سازی‌هایی که سامسونگ در بخش نرم‌افزار می‌بایست انجام دهد موضوع دیگری است که در تست سرعت بارگذاری اپلیکیشن‌ها مشخص خواهد شد. با ما باشید تا بنچ‌مارک‌های نسخه‌ی اکسینوسی گلکسی اس ۸ را مرور کنیم.

بنچ‌مارک همه‌جانبه‌ی انتوتو که البته مثل بنچ‌مارک‌های دیگر تنها ملاک مقایسه‌ی قدرت پردازشی تراشه‌ها نیست، اکسینوس جدید سامسونگ را بهترین تراشه توصیف می‌کند:

بنچ‌مارک جالب دیگر گیک‌بنچ ۴ است. گیک‌بنچ ۴ در حالت چند‌هسته‌ای و تک‌هسته‌ای اجرا شده و می‌توان سرعت گوشی‌های مختلف را محک زد. هواوی P10‌ با تراشه‌ی کرین ۹۶۰ در چندوظیفه‌گی و طبعاً استفاده از همه‌ی هسته‌های پردازنده‌ی اصلی، بهترین بوده و آیفون ۷ پلاس در جایگاه دوم قرار دارد. در مورد اپلیکیشن‌های سبکی که فقط از یک هسته استفاده می‌کنند، آیفون پیشتاز بوده است و حالا گلکسی اس ۸ جای هواوی پی۱۰ را می‌گیرد:

همان‌طور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید هسته‌های تراشه‌ی به کار رفته در آیفون ۷ پلاس در پردازش‌های تک‌هسته‌ای بسیار سریع‌تر از تمام رقباست.