سامسونگ بالاخره گوشی‌های Galaxy S8 و Galaxy S8+‌ را معرفی کرد و مشخصاتی که بارها فاش شده بود، قطعیت پیدا کرد. نمایشگر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد غول‌آساست و نصب تصویر آن تقریباً ۲ به ۱ است. در ادامه با مشخصات جالب پرچم‌دار جدید سامسونگ آشنا می‌شویم.

گلکسی اس ۸ نمایشگر Super AMOLED به قطر ۵.۸ اینچ دارد و در نسخه‌ی پلاس آن از نمایشگر ۶.۲ اینچی استفاده شده است. طراحی به گونه‌ای است که تقریباً تمام سطح جلوی گوشی توسط نمایشگر پوشیده شده و زیبایی خاصی دارد.

رزولوشن نمایشگر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و نسبت تصویر آن 18.5‌به 9. ال‌جی در جی۶ از نسبت تصویر ۲ به ۱ استفاده کرده اما گویا سامسونگ ترجیح می‌دهد که نمایشگر کمی کشیده‌تر باشد! نمایشگر این گوشی از HDR10 پشتیبانی می‌کند، درست مثل گلکسی نوت ۷، اما متأسفانه دالبی ویژن پشتیبانی نشده است. به هر حال محدوده‌ی دینامیکی این نمایشگر بسیار عالی است و تدریجاً محتوای مناسب برای این نوع نمایشگرها نیز فراهم می‌شود.

سامسونگ حساسیت به فشار را در نمایشگر پیاده‌سازی کرده و مدعی است که از اپل در این امر موفق‌تر است! دکمه‌ی جدیدی به گوشی اضافه شده که دستیار صوتی Bixby سامسونگ را فراخوانی می‌کند. دستیاری هوشمند و جدید که فعلاً فقط از زبان انگلیسی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند و قرار است با کورتانای مایکروسافت، سری اپل و گوگل اسیستنت رقابت کند.

Bixby‌ سامونگ سه وظیفه بر عهده دارد. گوش دادن به فرامین صوتی، شناسایی عوارض زمین و کمک به مسیریابی و مکان‌یابی از طریق تصاویر دوربین و همین‌طور یافتن محصولات موردنیاز کاربر در آمازون. قرار است وسایل منزل سامسونگ هم توسط Bixby کنترل شوند.

گلکسی اس ۸ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با حسگری که مجهز به دوآل پیکسل است دارد. نرم‌افزار دوربین بهینه شده و با ترکیب چند تصویر، تصاویری باکیفیت‌تر حاصل می‌شود که سامسونگ نام این روش را Multiframe Processing گذاشته است. چیزی شبیه به HDR+ در گوشی‌های پیکسل گوگل. دوربین سلفی هم مثل نسل پیشین ۸ مگاپیکسلی است و مجهز به فوکوس خودکار و شناسایی چهره. برخلاف آنچه در شایعات خواندیم دوربین از فیلم‌برداری اسلوموشن ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه‌ای پشتیبانی نمی‌کند! و همین‌طور از اسپیکر استریو خبری نیست!

سامسونگ در این گوشی‌ها از تراشه‌های اکسینوس ۸۸۹۵ خویش و اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده کرده و همان‌طور که می‌دانید در هر دو تراشه مودم LTE بسیار سریع با سرعت گیگابیتی پیش‌بینی شده است. مقدار رم گوشی ۴ گیگابایت است و در بازار چین نسخه‌ای با ۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت نیز عرضه می‌شود. خوشبخنتانه می‌توان با استفاده از اسلات کارت حافظه که از حافظه‌های UFS هم پشتیبانی می‌کند، حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را بیشتر کرد.

باتری گوشی‌های جدید به ترتیب ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. تکنولوژی Adaptive Fast Charging سامسونگ هم برای سریع شارژ شدن باتری در نظر گرفته شده و به علاوه می‌توان از شارژ بی‌سیم سریع مطابق با استاندارد WPC و PMA نیز استفاده کرد.

بدنه‌ی گوشی همان‌طور که انتظار داشتیم گواهی IP68 دارد و در برابر نفوذ آب و غبار مقاوم است. روی نمایشگر از شیشه‌ی مقاوم گوریلا گلس ۵ استفاده شده که شاید آسیب‌های احتمالی را کمتر می‌کند.

رنگ‌بندی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس شامل مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و طلایی است و قیمتشان به ترتیب ۷۵۰ و ۸۵۰ دلار است. سامسونگ به همراه هر دو گوشی هدفون مرغوب ساخت AKG را عرضه می‌کند. هدفونی بسیار عالی که در هر گوشی آن دو درایور به قطر ۱۱ و ۸ میلی‌متر قرار داده شده تا کیفیت صدای بی‌نظیری داشته باشد. خوشبختانه برای اتصال هدفون باید از جک ۳.۵ میلی‌متری استفاده کرد و لذا با انواع وسایل صوتی سازگار هستند.