اگر پسورد یا پین‌کد تلفن‌همراه اندرویدی خود را فراموش کرده‌اید، تا زمانی که به یک مرورگر و اکانت گوگل خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید با طی دو مرحله ساده به سیستم تلفن‌همراهتان دسترسی پیدا کنید؛ پس نگران نباشید.

برای ریکاوری، از مدیریت دستگاه اندرویدی استفاده کنید؛ بخشی که در تمامی دستگاه‌های اندرویدی موجود است. علاوه‌ بر ریست كردن رمز عبورتان، میتوانید محل گوشی خود را بر روی نقشه مشخص كنید، كاری كنید كه زنگ بخورد، آن را قفل كنید و یا همه اطلاعات موجود بر روی آن را پاک كنید.

مرورگر دلخواه خود را باز كنید و به مدیریت دستگاه اندرویدی بروید. در ابتدا از شما می‌خواهد لاگین كنید. در صورتی كه شما قبلاً در ابزار مدیریت اندروید لاگین نكرده باشید ممكن است ۱-۲ دقیقه برای پیدا کردن مکان شما زمان لازم باشد.

روی دکمه قفل کلیک کنید؛ پنجره کوچکی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد یک پسورد جدید وارد کنید. الگوی قفل، پین یا پسوردی که جایگزین کد قبلی شود. اگر تلفن‌همراهتان خاموش شود، شما هنوز باید بتوانید پسورد جدید را وارد کنید.

اکنون شما قفل تلفن‌ همراه خود را باز کرده‌اید، وارد بخش تنظیمات شوید و می‌توانید هر پسورد جدیدی که کمترین احتمال فراموشی را دارد برای تلفن خود انتخاب کنید.