صفحه کلید دست‌خطی ویندوز ۱۰ به شما اجازه می‌دهد تا با خودکار یا هر قلمی، متنی را در هر اپلیکیشنی وارد کنید. حتی اگر این برنامه‌ها در دسکتاپ قدیمی شما کار کنند.

این ویژگی از Windows ink Workspace که به شما در اپلیکیشن‌هایی که منحصراً از قلم ورودی پشتیبانی می‌کند، متفاوت است و به شما اجازه می‌دهد از قلم در هر اپلیکیشنی استفاده کنید.

صفحه‌ کلید دست‌خط را پیدا کنید

این ویژگی بصورت ویژه برای صفحه کلید لمسی ویندوز ۱۰ ساخته شده است؛ برای باز کردن آن باید به آیکون کنار ساعت در صفحه اصلی ویندوز بروید.

اگر این صفحه کلید را پیدا نکردید با راست‌کلیک کردن روی Taskbar و فعال کردن گزینه “Show touch keyboard button” آن را به جای اصلی خود یعنی کنار ساعت منتقل کنید.

بعد از باز کردن برنامه روی گزینه‌ صفحه کلید دست‌نویس کلیک کنید، سپس احساس می‌کنید یک پنل خالی برایتان باز شده است.

با صفحه کلید دست‌خط شروع به نوشتن کنید

شما با این ویژگی می‌توانید در هر اپلیکیشنی شروع به نوشتن با دست‌خط خودتان کنید؛ برای مثال در این مقاله با برنامه Notepad ما این ویژگی را به شما نشان خواهیم داد.

یک کلمه را با قلم خود در پنل دست‌خط بنویسید، ویندوز بصورت اتوماتیک کلمه نوشته شده را تشخیص داده و نمایش می‌دهد. دکمه اسپیس را در گوشه پنل پیدا کنید و روی آن کلیک کنید؛

اگر ویندوز کلمه نوشته شده توسط شما را بصورت خودکار تشخیص ندهد کلماتی را که پیش‌فرض دارد به شما پیشنهاد می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید کلمه مورد نظرتان را در بین کلمات پیشنهادی پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا نمایش داده شود.

گزینه‌های دست‌خط

شما در تنظیمات این ویژگی گزینه‌های زیادی را برای تغییرات پیدا نخواهید کرد. برای مثال گزینه “Show the handwriting panel when note in tanlet mode and there’s no keyboard attached” دسترسی به پنل دست‌خط ورودی در تبلت را ساده‌تر می‌کند. وقتی شما از دستگاه تبلت خود بدون کیبورد فیزیکی استفاده می‌کنید و در حالت دسکتاپ هستید نه حالت تبلت،‌ ویندوز بصورت اتوماتیک پنل را برای شما باز می‌کند.

ورودی مستقیم دست‌خط

پنل دست‌خط حتی در اپلیکیشن‌هایی هم که خودشان برای استفاده از قلم مستقیماً به شما اجازه دسترسی می‌دهند می‌تواند مفید باشد. Microsoft Edge به شما اجازه می‌دهد نوت‌های خود را در صفحات اینترنت بنویسید و آن‌ها را ذخیره کنید.

\

حریم خصوصی

بصورت پیش‌فرض، مایکروسافت اتوماتیک‌وار اطلاعات مربوط به دست‌خط شما را برای بهتر فهمیدن لغات جدید و بهبود بخشیدن به کلمات پیشنهادی جمع‌آوری می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به Setting > Pivacy > Speech , inking & typing و کلیک روی گزینه  “Stop getting to know me” مایکروسافت را از جمع‌آوری اطلاعات خود بازدارید.