گوشی اچ‌تی‌سی یو آلترا (HTC U Ultra) یکی از گوشی‌های جدید معرفی شده توسط شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی است که دارای طول عمر باتری خوب و طراحی بسیار زیبایی است. با ما همراه باشید تا از نتایج تست‌های انجام شده روی باتری این گوشی آگاه شوید.

یو آلترا دارای طراحی بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای است: بخش پشتی براق و زیبا و طراحی باریک است و به کاربر حس بسیار خوبی می‌دهد، اما در هر صورت تنها طراحی زیبا نیست که باید مورد توجه قرار گیرد بلکه مورد دیگری به نام طول عمر باتری است که شاید برای بسیاری از کاربران مورد مهم‌تری باشد.

حال بیایید ببینیم که اچ‌تی‌سی یو آلترا چقدر در بخش طول عمر باتری قادر به رخ‌نمایی است؟

بیایید ابتدا به ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی که بر روی مولفه‌ی طول عمر باتری تاثیر به سزایی دارند نیز نگاهی بیاندازیم، اچ‌تی‌سی یو آلترا دارای نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن کواد‌اچ‌دی ( ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل ) است و باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است. می‌توان گفت چنین ظرفیت باتری‌ای برای نمایشگر بزرگ با تراکم پیکسلی بالا کافی نیست؛

و خبر خوش: اچ‌تی‌سی یو آلترا دارای طول عمر باتری خوبی است و این گوشی را می‌توان جزو گوشی‌هایی با طول عمر بالا به حساب آورد. این گوشی با سطح روشنایی نمایشگر ۲۰۰ نیت که مناسب برای استفاده از گوشی در محیط‌های داخلی است موفق به کسب امتیاز نزدیک به ۷ ساعت گردیده است؛ جالب است بدانید این گوشی دارای امتیاز بیشتری نسبت به گلکسی اس ۷ است و در زمینه‌‌ی طول عمر باتری دارای عملکرد بهتری نسبت به گوشی سامسونگ و همچنین گوشی وان‌پلاس است.

گوشی مورد بحث اچ‌تی‌سی وقتی با پرچمداران دیگر کمپانی‌ها مقایسه می‌شود با اختلاف کم دارای طول عمر باتری کمتری است. HTC U Ultra با قیمت مقرون به صرفه‌تر نسبت به دیگر پرچمدار‌های گران‌قیمت کمپانی‌هایی مثل سامسونگ و اپل دارای طول عمر باتری فوق‌العاده بالایی است، یعنی با هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به دیگر پرچمداران شما می‌توانید دارای گوشی‌ با طول عمر باتری بالا باشید؛ برای مثال ما به تازگی اقدام به بررسی طول عمر باتری گوشی مقرون به صرفه و خوب لنوو با نام پی ۲ کرده‌‌ایم و به نتایج شگفت‌انگیزی رسیدیم؛ این گوشی دارای امتیاز طول عمر باتری ۱۲ ساعتی است! و این به وضوح گفته‌های قبلی ما مبنی بر طول عمر فوق‌العاده‌‌ی برخی گوشی‌های ارزان‌قیمت نسبت به پرچمداران گران‌قمیت را تایید می‌کند. خوب شاید یک نمایشگر کواد‌اچ‌دی برای گوشی‌ها ایده‌ی خیلی خوبی نباشد!

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی که تاثیر آن در درازمدت به خوبی به چشم می‌آید زمان مورد نیاز آن برای رسیدن باتری از ۰ درصد به ۱۰۰ درصد است؛ در این تست نیز اچ‌تی‌سی یو آلترا نتایج بسیار چشم‌گیری داشته است. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ این گوشی ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه است که برای یک گوشی مقرون به صرفه زمان بسیار خوبی است؛ جالب است بدانید گلکسی اس ۷ اج نیز دقیقا به چنین زمانی برای کامل شارژ شدن نیاز دارد و نسبت به دو گوشی آیفون ۷ و آیفن ۷ پلاس بسیار سریع‌تر شارژ می‌شود!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما نیز به گوشی‌های مقرون به صرفه با مشخصات نزدیک به پرچمدار‌های گران قیمت اعتقاد دارید؟