بنچ‌مارک اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ، پردازنده‌ی قدرتمند گوشی Galaxy S8 در مجموعه‌ی گیک‌بنچ نشان می‌دهد که این تراشه حتی بهتر و سریع‌تر از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوالکام است و در پردازش چند هسته‌ای، بهترین رکورد را ثبت کرده است.

سامسونگ در گلکسی اس ۸ از دو تراشه استفاده می‌کند، اسنپ‌دراگون ۸۳۵ که در محصولاتی مثل اکسپریا XZ Premium به کار می‌رود و اکسینوس ۸۸۹۵ که محصول بومی سامسونگ است. به نظر می‌رسد که قدرت پردازش گرافیکی اکسینوس ۸۸۹۵ چندده درصد بالاتر از رقیب اصلی‌اش است اما در مورد پردازنده‌ی اصلی چطور؟

صرف‌نظر از آیفون‌ها که همیشه پردازنده‌ای با هسته‌های بزرگ و بسیار سریع دارند، اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بهترین رقیب موجود است و در پردازش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای، عملکردی نزدیک به اکسینوس ۸۸۹۵ دارد.

نام رمز گوشی SM-G955F است و به نظر می‌رسد که این بنچ‌مارک دقیقاً مربوط به گلکسی اس ۸ است. همان‌طور که می‌بینید در پردازش تک‌هسته‌ای امتیاز نزدیک به رقباست و در پردازش چند‌هسته‌ای برتری تراشه‌ی جدید سامسونگ مشخص است:

توجه کنید که سرعت کلاک هسته‌های ضعیف یعنی ۴ هسته‌ی Cortex-A53 معادل 1.7 گیگاهرتز ذکر شده و این یعنی بنچ‌مارک فوق به 8895M مربوط می‌شود. Exynos 8895V سرعت بالاتری دارد و لذا سریع‌تر است.