اینتل امروز اعلام کرد که کمپانی Mobileye‌ را با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد دلار تصاحب کرده است. موبیل‌ای نامی آشنا در صنعت خودروهای خودران است و به نظر می‌رسد که اینتل می‌خواهد در این عرصه سرمایه‌گذاری جدی‌تری کند.

یکی از کمپانی‌هایی که در عرصه‌ی پردازش بصری فعالیت می‌کند و به خصوص به صنعت خودرو می‌اندیشد، Mobileye است. این کمپانی با چند خودروساز برتر همکاری کرده است. به نظر می‌رسد که اینتل هم می‌خواهد مثل انویدیا در صنایع خودرو سهمی ویژه داشته باشد. تخمین اینتل این است که در سال ۲۰۳۰ ارزش بازار محصولات مرتبط با خودروی خودران و سرویس‌های مربوطه به عدد ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد. تخمین جالب توجه دیگر این است که یک خودروی بدون‌راننده و متصل به شبکه، روزانه ۴ ترابایت داده تولید می‌کند که می‌بایست پردازش شود و برای مدیریت ترافیک و ... به کار رود.

موبیل‌ای تراشه‌هایی مثل EyeQ4 و EyeQ 5 را برای خودروهای خودران طراحی کرده و از طرفی FPGAهایی با عملکرد عالی جهت تحلیل داده‌های تصویری معرفی کرده است. ازین پس موبیل‌ای به عنوان بخشی از Automated Driving Group (گروه خودروی خودران) زیر نظر اینتل فعالیت می‌کند.