سرویس دانش و فناوری

ایکس‌باکس بعدی کیفیت گرافیک بازی‌های موجود برای ایکس‌باکس وان را افزایش می‌دهد، ساده‌تر از سبک سونی پلی‌استیشن ۴ پرو

پردازنده‌ی گرافیکی کنسول جدید مایکروسافت قدرتی شبیه پردازنده‌ی گرافیکی پلی‌استیشن ۴ پرو سونی دارد. این کنسول می‌تواند بازی‌های ایکس‌باکس وان را با رزولوشن بالاتر و سرعت بهتر اجرا کند و شایعات جدید نشان می‌دهد که این موضوع در مورد اغلب بازی‌های موجود عملی می‌شود چرا که ایکس‌باکس جدید به مراتب قوی‌تر از ایکس‌باکسی است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد.

اگر تلویزیون یا نمایشگر متصل به ایکس‌باکس جدید روزولوشن 4K نداشته باشد و به عبارت دقیق‌تر فول اچ‌دی باشد، بازی با همین رزولوشن رندر می‌شود و برای افزایش کیفیت از آنتی-الیاسینگ استفاده می‌شود. در نتیجه قدرت بالای کنسول جدید برای کاهش شکستگی خطوط صرف خواهد شد. این روش آنتی-الیاسینگ از نظر کیفیت بهترین روش است اما از نظر سرعت اجرا، بدترین روش. ولیکن قدرت بالای پردازنده‌ی گرافیکی کنسول جدید باید به هر روشی که شده استفاده شود و گیمرها بیش از پیش از بازی لذت ببرند.

روش مایکروسافت از نگاه توسعه‌دهندگان بازی ساده‌تر و کلی‌تر است. در مقابل سونی سه انتخاب پیش روی توسعه‌دهندگان قرار داده: بازی با سرعت بالاتر اجرا شود، بازی با رزولوشن بالاتر اجرا شود و یا بازی با رزولوشن و سرعت قبلی اما با گرافیک بهتر ارایه شود. طبیعی است که باید بازی‌ها بروز شوند و سازنده زمان بیشتری برای بهینه‌سازی‌ها صرف کند. قبلاً چند مورد از بازی‌های برتر PS4 که بهینه شده‌اند را معرفی کردیم.

مایکروسافت می‌گوید پروژه‌ی Xbox Scorpio یک کنسول بازی واقعاً 4K است اما اگر به قدرت پردازشی کارت گرافیک‌هایی مثل GTX 1080 Ti انویدیا که اخیراً‌ معرفی شده توجه کنیم و مقایسه‌ای داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که برای اجرای بازی‌های سنگین امروزی و استفاده از نهایت تنظیمات گرافیکی، کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس بعدی کافی نیستند! اما اگر گرافیک در حد متوسط یا پایین تنظیم شود، شاید صحبت از کنسول واقعاً 4K منطقی به نظر برسد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید