نارنجک‌انداز  R.A.M.B.O جدیدترین اسلحه‌ای است که ارتش ایالات متحده با روش پرینت سه‌بعدی تولید کرده است. این نارنجک‌انداز در آزمونی که با گلوله‌های تمرینی پرینت شده صورت گرفته، موفق عمل کرده و به این ترتیب گامی مهم در کاربردی کردن پرینت سه‌بعدی در صنایع نظامی برداشته شده است.

R.A.M.B.O اسلحه‌ای است که با تکنولوژی امروزی پرینترهای سه‌بعدی تولید شده است. دولت آمریکا با استفاده از پرینت سه‌بعدی در صنایع تولید تسلیحات نظامی موافق نیست اما این روش تولید آن قدر پیشرفت می‌کند که روزی استحکام و دقت مشابه دیگر روش‌ها شود. در حال حاضر مزیت این تکنولوژی کاهش هزینه و زمان تولید است اما در مقابل استحکام پایین‌تر از روش‌های دیگر است.

این روزها تقریباً همه چیز را می‌توان به روش پرینت سه‌بعدی تولید کرد. حتی نارنجک‌انداز M203. قطعاتی که نیاز به استحکام بالا دارند از پودر فلزی ساخته می‌شوند، لیزر دقیقی برای جوش دادن ذرات پودر به صورت لایه لایه به کار می‌رود سرانجام قطعه‌ی فلزی پرینت می‌شود. بخش‌هایی مثل مگسک و ماشه از استیل ۴۳۴۰ ساخته شده‌اند و بسیار محکم هستند.

ارتش ایالات متحده نارنجک‌های این نارنجک‌انداز را نیز به صورت پرینت سه‌بعدی تولید کرده است. M371 از جنس آلومینیوم و نایلون پر شده از الیاف گلس تولید و آزمایش شده است. نتیجه رضایت‌بخش بوده و پس از ۱۵ بار شلیک، عملکرد نارنجک‌انداز تغییری نکرده است. البته این گلوله‌ها انفجاری نیستند بلکه برای آزمایش سلاح طراحی شده‌اند. گام بعدی آزمایش سلاح پرینت شده با گلوله‌های واقعی است.

۷۰ ساعت برای پرینت کردن و ۵ ساعت برای عملیات پس از پرینت صرف شده و در نهایت اسلحه با شلیک گلوله‌های واقعی آزمایش نشده است! به نظر می‌رسد که هنوز باید منتظر پیشرفت بیشتر این صنعت جالب باشیم.