سونی Xperia XA1 در MWC 2017 به عنوان گوشی میان‌رده معرفی شده است. سونی این گوشی را به زودی در بازار اروپا عرضه می‌کند و خوشبختانه قیمت آن کمتر از ۳۰۰ دلاری است که در ابتدا اعلام شده بود.

سونی می‌خواست گوشی میان‌رده‌ی اکسپریا XA1 خود را از روز ۲۶ آوریل با قیمت ۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار کند. گوشی Xperia XA1 Ultra که برادر بزرگ‌تر این گوشی است هم در فصل تابستان و با قیمتی بالاتر عرضه می‌شود.

برخی خرده‌فروشان اروپایی زودتر از موعد این گوشی را دریافت کرده‌اند و قیمتی که Clove، خرده‌فروش انگلستانی اعلام کرده، ۲۲۹ یورو یا ۲۸۰ دلار است. این گوشی در ۴ رنگ مشکی، طلایی و صورتی و سفید روانه‌ی بازار می‌شود. اندروید ۷، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مدیاتک، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از مشخصات این گوشی است. نمایشگر ۵ اینچی این مدل رزولوشن 720p دارد و مدل بزرگ‌تر نمایشگر ۶ اینچی فول اچ‌دی را یدک می‌کشد.

Xperia XA1‌ سونی شاید میان‌رده باشد اما دوربین اصلی آن ۲۳ مگاپیکسلی است و در سمت جلو هم دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. به این ترتیب گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید سونی از نظر مقدار رم و قدرت عکاسی عالی به نظر می‌رسند.