ژاکت هوشمند گوگل و Levi's امسال معرفی می‌شود! قرار است گوگل به کمپانی لیوایز کمک کند تا لباس‌ها هم هوشمند شوند و دوران هوشمندها جالب‌تر شود. محصول جالب گوگل و لیوایز را در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

واژه‌ی هوشمند تقریباً همیشه به معنی وجود اتصال به اینترنت است و یا حداقل محصول می‌توان اطلاعاتی را جمع‌آوری کند و با دیگر محصولات متصل به اینترنت به اشتراک بگذارد. ژاکت و لباس هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیست.

گوگل با همکاری لیوایز (Levi's) در قالب پروژه‌ای به اسم Jacquard که سال پیش در نشست گوگل و توسعه‌دهندگان معرفی شد، می‌خواهد لباس‌ها را هم هوشمند کند. شروع کار یک ژاکت جین برای مردان و زنان است که قیمت آن ۳۵۰ دلار خواهد بود.

می‌توان روی دکمه‌های سر آستین چپ تپ کرد و یا روی آن حرکت جاروبی انجام داد. این عمل از طریق ارتباط کم‌مصرف بلوتوث به گوشی منتقل می‌شود و کارکردهای خاصی دارد. مثلاً موسیقی بعدی پخش شود یا پخش موسیقی متوقف شود و ... ، به علاوه با اپلیکیشن‌ خاص می‌توان ژست‌های حرکتی را برای مقاصد خاص تعریف و استفاده کرد. باتری در آستین چپ لباس تعبیه شده و با یک بار شارژ کردن، دو روز دوام می‌آورد.

ویدیوی زیر نشان می‌دهد که چطور دوچرخه‌سوار می‌توان جهات را طبق نقشه دریافت کند و به موسیقی گوش دهد، آن هم بدون خیره شدن به صفحه نمایش گوشی:

و در ویدیوی بعدی مراحل تولید الیاف تعاملی که در ژاکت به کار رفته را تماشا می‌کنیم: