گوگل با موسسه‌ی کتابخانه‌ی آمریکایی همکاری می‌کند تا مسیر فراگیری کدنویسی و برنامه‌نویسی برای کودکان هموار شود. پروژه‌ی Libraries Ready to Code گوگل برای علاقه‌مند کردن کودکان به کدنویسی کلید خورده و گامی مهم در بهبود یادگیری و پیشرفت اقتصاد است.

پروژه‌ی جدیدی در دستور کار گوگل قرار گرفته است: Libraries Ready to Code یا کتابخانه‌ها آماده‌ی کدنویسی هستند. گوگل می‌خواهد کودکان را از همان دوران کودکی به کدنویسی علاقه‌مند کند و لزوماً نیازی به تحصیلات دانشگاهی و طی کردن مراحل طولانی وجود نداشته باشد. در این پروژه گوگل اطلاعات موردنیاز کتابخانه‌ها برای آموزش کدنویسی را در اختیارشان قرار می‌دهد تا کودکانی که به علوم کامپیوتر و رباتیک علاقه‌مند هستند، به راحتی اطلاعات موردنیازشان را به دست آورند.

گوگل و نظام آموزشی معتقد است که کتابخانه‌ها صرفاً محل یادگیری نیستند بلکه شالوده‌ی اقتصاد در آن شکل می‌گیرد. دومین مکانی که بعد از مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مورداستفاده‌ی نوجوانان علاقه‌مند به یادگیری است، کتابخانه است و به همین جهت فراهم کردن امکاناتی مثل اینترنت رایگان و کامپیوتر و دیگر تجهیزات و همین‌طور اطلاعات مفید و ضروری، یک گام بزرگ در پیشرفت یادگیری و همین‌طور اقتصاد است.

گوگل در سال‌های اخیر برای تجهیز کردن کتابخانه‌ها به اینترنت از طریق وای-فای تلاش زیادی کرده و حالا دومین گام اساسی را برمی‌دارد.