مایکروسافت به زودی از پردازنده‌های کوالکام در سرورها استفاده می‌کند. پردازنده‌های سری Centriq 2400 با وجود مدل‌های ۴۸ هسته‌ای و امکانات عالی می‌توانند سرورها و دیتاسنترها را متحول کنند و یکی از اولین کاربران مایکروسافت است.

کوالکام یکی از قطب‌های طراحی تراشه برای وسایل همراه، پردازنده‌های سری Centriq 2400 را با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و معماری ARM معرفی کرده است. این تراشه‌ها از نظر معماری شبیه تراشه‌های گوشی و تبلت هستند و به این ترتیب توان مصرفی پایینی دارند. کوالکام مدل‌های ۴۸ هسته‌ای را نیز در این سری قرار داده تا سهمی از بازار دیتاسنترها داشته باشد و رقبای اینتلی و ای‌ام‌دی را کنار بزند. قبلاً ای‌ام‌دی با خرید Calxeda و همکاری سامسونگ و برودکام با شکست مواجه شده و معماری ARM به پردازنده‌های ویژه‌ی سرورها وارد نشده است. کوالکام می‌تواند اولین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های سروری مبتنی بر معماری ARM‌ باشد.

مایکروسافت یکی از اولین کمپانی‌های بزرگی است که از تراشه‌های جدید کوالکام استفاده می‌کند. همکاری مایکروسافت و کوالکام از مدت‌ها پیش شروع شده و پاییز امسال بالاخره ویندوز ۱۰ و نرم‌افزارهای ویندوزی توسط تراشه‌ای مثل اسنپ‌دراگون ۸۳۵ اجرا می‌شوند. تراشه‌های Centriq 2400 با کنترلرهای شبکه‌ی متعدد، اس‌اس‌دی‌های فوق سریع PCIe و شتاب‌دهنده‌های مختلف پردازشی جفت می‌شوند و می‌توانند عملکرد دیتاسنترها و سرورها را متحول کنند. این تراشه‌ها مبتنی بر پروژه‌ی الیمپیوس (Microsoft Olympus) شکل گرفته‌اند تا پروژه‌ای متن‌باز برای سرویس‌های ابری بزرگ است.