ایمجینیشن تکنالوجیز نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی موبایل و تبلت خود را معرفی کرد. Furian یا سری 8XE Plus احتمالاً در تراشه‌هایی مثل اپل A11 به کار می‌رود تا قدرت پردازش گرافیکی گوشی‌ها و تبلت‌های رده‌اول اپل را یک بار دیگر متحول کند.

PowerVRها پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌ای هستند که از سال ۲۰۰۶ به بعد جزء بهترین گزینه‌ها برای وسایل همراه بوده‌اند. نسل جدید در کنار نسل قبلی در تراشه‌های گوشی و تبلت به کار می‌رود. هدف Furian کاهش مصرف باتری و افزایش عملکرد و بازدهی به ازای واحد سطح تراشه است. ایمجینیشن مدعی است که Furian نسبت به نسل قبلی یا همان Series7XT که در محصولاتی مثل آیفون‌های جدید به کار رفته، ۳۵ درصد عملکرد بهتری دارد. نرخ پرسازی ۸۰ درصد بهتر است و به این ترتیب عملکرد نهایی پردازنده‌ی گرافیکی به خصوص در نمایشگرهای رزولوشن بالا ۷۰ الی ۹۰ درصد بهتر از نسل قبلی است.

معماری پردازنده‌های گرافیکی Furian یک بازطراحی کامل است و از انواع APIهای جدید پشتیبانی می‌کند. از مزایای دیگر پردازنده‌های گرافیکی جدید ایمجینیشن می‌توان به بهینه‌سازی‌های خاص برای کاربری واقعیت مجازی و بازی‌های واقعیت مجازی اشاره کرد.