امسال لنوو علاوه بر دو یوگای جدید، اولترابوک دیگری به اسم Lenovo Flex 5 معرفی کرده که مسیر فلکس‌ها را با وجود نمایشگر چرخانی که اولترابوک را به تبلت تبدیل می‌کند، دنبال می‌کند اما این بار نمایشگر ۳۶۰ درجه می‌چرخد و نه ۳۰۰ درجه. فلکس ۵ از نظر سخت‌افزار و قیمت محصولی مقرون به صرفه است. در ادامه با این اولترابوک ترکیبی بیشتر آشنا می‌شویم.

فلکس ۵ لنوو نمایشگر ۱۴ اینچی دارد و از نظر ابعادی بین یوگا ۷۲۰ و یوگا ۵۲۰ قرار می‌گیرد. در این مدل پردازنده‌ی گرافیکی ساده‌تری به اسم GeForce 940MX انویدیا به کار رفته که با وجود فقدان عبارت GTX در ردیف رده‌پایین‌های سری ۹۰۰ قرار می‌گیرد و البته برای امور گرافیکی و بازی‌ها در حد متوسط است. پردازنده‌ی اصلی حداکثر یک Core i7 کبی لیک اینتل است و مقدار رم نیز حداکثر ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4 است.

اگر بیشتر هزینه کنید می‌توانید به جای هارددیسک ترکیبی، یک درایو SSD پی‌سی‌آی اکسپرس ۵۱۲ گیگابایتی در این اولترابوک قرار دهید و سرعت بسیار عالی خواهد شد. عمر باتری نیز بنابر ادعای سازنده حداکثر ۱۰ ساعت است. لنوو از سیستم صوتی هارمن با پشتیبانی از Dolby® Home Theatre در فلکس ۵ استفاده کرده است و در صورت نیاز می‌توانید حسگر اثر انگشت به آن بیافزایید.

پورت‌هایی مثل HDMI و USN C و ۲ پورت USB 3.0 در کنار اتصالات بی‌سیم بلوتوث ۴.۲ و وای-فای 802.11ac امکانات این اولترابوک ۱.۷۵ گرمی را تکمیل می‌کند.

لنوو مدل ۱۵ اینچی فلکس ۵ را هم تولید می‌کند. قیمت Flex 5 از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود و زمان عرضه ماه می (سه ماه بعد) اعلام شده است.