سامسونگ امسال یک تبلت رده‌اول را به گروه Galaxy Tab S‌ به نام گلکسی تب اس۳ اضافه کرد. این تبلت که در نمایشگاه MWC 2017‌ رونمایی شده پنلی ۹.۷ اینچی از نوع AMOLED دارد و با وجود استایلوس S Pen و پردازنده‌ی قدرتمند، محصولی رده‌اول محسوب می‌شود.

در تبلت گلکسی تب اس ۳ تراشه‌ی رده اول کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۰ به کار رفته که شاید مثل اسنپ‌دراگون ۸۳۵ جدید نباشد اما به هر حال پیشتاز تراشه‌های سال پیش کوالکام برای گوشی‌ها و تبلت‌ها بوده است.

سامسونگ در این تبلت از محتوای HDR با عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی کرده که به نوعی شگفت‌انگیز است. باتری ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع پشتیبانی می‌شود.

رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرواس‌دی برای اضافه کردن ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی اضافی، وای-فای 802.11ac دو کاناله، مودم LTE کلاس ۶ که سرعت حداکثر ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه حین دانلود داده دارد و پشتیبانی از سرویس‌های مکان‌یابی BEIDOU و GALILEO از جمله ویژگی‌های تبلت رده‌اول سامسونگ است.

نمایشگری که در این تبلت به کار رفته، ۹.۷ اینچی و از نوع Super AMOLED‌ است. رزولوشن نمایشگر مثل آیپدهای اپل ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل است و به علاوه اسپیکر چهارگانه‌ای با کمک AGK (از برندهای هارمن) در این محصول پیاده‌سازی شده است.

پلتفرم Flow سامسونگ که استفاده از محصولات این سازنده را ساده و شبیه لینوکس اوبونتو می‌کند و اپل هم پیش‌تر از آن الگو برداشته، در گلکسی تب اس۳ سامسونگ پیاده‌سازی شده است. به این ترتیب نوتیفیکیشن‌ها در تمام محصولات همگام‌سازی می‌شود.

با استایلوس S Pen می‌توان زمانی که نمایشگر خاموش است هم نوت‌برداری کرد. دوربین‌های این تبلت ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی است.