سامسونگ بالاخره تبلت‌های Galaxy Book را معرفی کرد. دو تبلت رده اول با نمایشگر ۱۰.۶ از نوع LEC و ۱۲ اینچ از نوع Super AMOLED که می‌توانند با سرفیس مایکروسافت و آیپد پروهای اپل وارد رقباتی نو شوند. در ادامه با گلکسی بوک‌های ۱۰.۶ و ۱۲ اینچی سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم.

امسال سامسونگ دو تبلت عجیب و جالب را به نمایشگاه MWC 2017 آورده که با توجه به سخت‌افزار داخلی و نمایشگر می‌توان گفت که به جای معرفی یک محصول رده‌اول به اسم گلکسی اس ۸، دو تبلت رده‌اول معرفی شده است.

نمایشگر هر دو تبلت فول اچ‌دی است با این تفاوت که مدل کوچک‌تر دارای پنل ارزان‌تری از نوع LCD است. تبلت‌های گلکسی بوک از تراشه‌های Core m اینتل بهره می‌گیرند، Core m3 در مدل کوچک‌تر و Core i5 در مدل بزرگ‌تر. مقدار رم هم ۴ یا ۸ گیگابایت است. در مدل برای سریع بودن سیستم عامل که ویندوز ۱۰ است، از درایو SSD با ظرفیت ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایت استفاده شده اما مدل کوچک‌تر به حافظه‌ی eMMC حداکثر ۱۲۸ گیگابایتی بسنده می‌کند. کارت حافظه در هر دو گونه می‌تواند حداکثر ۲۵۶ گیگابایت باشد.

مشخصات کامل را مرور کنید:

سامسونگ در مدل کوچک یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و در مدل بزرگ دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در دو سمت تبلت تعبیه کرده است. با توجه به اینکه این تبلت‌ها برای کاربری گردش‌گری و عکاسی طراحی نشده‌اند، انتخاب معقولی است.

USB 3.1 C در هر دو تبلت دیده می‌شود با این تفاوت که تبلت بزرگ‌تر، دو پورت دارد. حسگرهای شتاب‌سنج و روشنایی محیط و مغناطیس‌سنج در هر دو تبلت در نظر گرفته شده است. اتصالات بی‌سیم شامل وای-فای 802.11ac دو کاناله، بلوتوث ۴.۱ و همین‌طور بلوتوث کم‌مصرف و GPS و گلوناس برای مکان‌یابی وجه مشترک دو مدل است.

سامسونگ باتری ۳۰.۴ و ۳۹.۰۴ وات‌ساعتی در دو تبلت تعبیه کرده که عمر باتری ۱۰ و ۱۰.۵ ساعتی در کاربرد معمولی، نتیجه‌ی آن است. تکنولوژی شارژ سریع باتری نیز در هر دو مدل پیاده‌سازی شده است.

نرم‌افزارهایی مثل سامسونگ نوتس و Air Command و Flow روی ویندوز ۱۰ نصب شده و می‌توان با استفاده از استایلوس S Pen سامسونگ که در گلکسی نوت‌ها عملکرد جالبش را اثبات کرده، در این تبلت‌ها هم استفاده کرد. حتی می‌توان زمانی که نمایشگر خاموش است هم از استایلوس برای یادداشت‌برداری استفاده کرد!